Alla inlägg den 8 mars 2011

Av SuZZie - 8 mars 2011 06:58

(Ni får stå ut me megaliten text i början för det går inte fixa, bloggplatsen knasar ibland, irriterande som bara den!!)

 

Ääääääälskling, ska vi åka till Smedjebacken ikväll och byta lite bil??????????????   

 

 

 

 

  SAAB 9-7x är rena rama drömmen   

 

Fifan, igår började jag träna på riktigt...!

Armar, mage, fram- och baksida av lår & rooompa.          

 

Vaknade med lite träningsvärk imorse så  nog tog det allt & det känns grymt, tappar lätt suget annars.   

 

När Per kom hem igår for vi till skogen som vanligt. Men skippade skoterspåren och tog skogsmaskinspår istället, nygjorda som gick upp & ner & hit & dit me grenar som stack ut här & var så hundarna fick använda huvet också. Bra det! Då & då for dogsen efter nåt älgspår men eftersom det är så mycket snö så springer de inte mer än 2-3 steg in i själva skogen, möss!

 

När vi gått ett tag ser man på Pantera att hon fått vittring på nåt, minuterna innan hörde jag nåt djur fara iväg för livet. Jag tippar på en stor pippi. Så jag inbillar mig att det är den hon kände och skulle efter...

 

Jo tjena! Ser henne hålla på med något, kroppsspråket sa mig att hon hittat nåt smaskigt...! Även Lyqz anslöt till platsen men rynkar typ på snoken. Då fattar jag att detta smaskiga var något mindre smaskigt för oss dödliga.

 

Jag lägger på en växel till & skyndar mig till Pantera, ropar henne till mig & hon riktigt snurrar runt sin tunga i munnen för att känna det goda...!

 

Jag mitt jävla spån lyfter upp henne, stoppar in mina fingrar i hennes mun för att kolla läget men känner ganska så jävla snart att detta inte var nån rådjursskit direkt...!

 

Aromen påminde om en gång när Lyqz var liten & rullade sig i folkskit två veckor innan sin första utställning... Pantera flög sin väg i samma sekund som jag kom på vad hon ätit!!! ÄCKEL!!!

 

Per kommer fram & även han inser vad hon just smaskat i sig, låg även papper där.

 

Jag riktigt HATAR folk som skiter i skogen!!!!!!! Det är så fruktansvärt vidrigt så fy faaaaan!!!!!   

 

Efter den upptäckten var stämningen förstörd, den enda som var glad som vanligt var bajsätarn själv...!   

 

Nån som såg Solsidan sist...? Jag spyyyyyr! "Du ser mig äta en bajsmacka & Du säger ingenting", kändes nästan som en repris av det avsnittet fan. Hualigen!   

 

Väl hemma på gården så kommer min morbror & min mormor hem till oss för att hämta lite ved till bastun. Jag släpper ut Pantera som blir överlycklig över besöket. For runt som ett jehu & mormor skratta som bara den. Tills hon springer fram till gamla räven & börja kampa med den varpå rävens svans skalas av & halva delen följer med i Panteras mun & mormor får nästan panik, hihi.

 

Å jag kan ju inte vara tyst & berättar vad hon gjorde i skogen för en stund sen & jag trodde att lilla mormor skulle dö på plats, hon svor jävlar i min lilla låda & såg ut att kunna spy när som helst.

 

Hon tittar sen på lilla prinsessan som nu var full av gammalt rävblod & man riktigt såg hur äcklad hon var efter att just hört vad lilla prinsessan gjort, hihi. Usch!     

 

Behöver jag säga att det blev badkaret för hennes del...? Å det var nog första gången hon sod still i badkaret, inge bråk alls, skönt det.

 

Men det blev inge sova i sängen för hennes del inatt, där gick gränsen, haha.

 

Hmm, klockan är bara 8 å jag börjar bli hungrig. Men det är nog bara för att jag vet vad som väntar nere i kylen...! Ris, fläskfilé & thaisås, ååååååååå!   

 

Vars tog solen vägen nudå!? 

 

På lördag får vi tydligen finfint besök igen, Gizela & Thomas ska komma en "snabbis". Har en leverans med sig som Per försöker få mig att berätta vad det är men jag känner att det är bättre om jag är tyst, hihi. Får bli en överraskning på lördag...! Men han vet att det blir några kaniner ialla fall, och då blev det genast en het diskussion...!

 

Det blev ett snack om min & Din hobby...!

 

Han tyckte det räckte me kaniner nu, men va ska då han me alla bössor till när han ändå bara använder EN i taget. Sköt Du Din hobby så sköter jag min blev slutsvaret, punkt och slut (som Gurkan säger).    

 

Mina tre hönor ska även få sig en överraskning, Pettson kommer nämligen på lördag...! Jojomensan! Bra det för igår kom även första ägget, kuuuuuuul! Det var på tiden fan!!

 

 

Han är riktigt fin alltså den killen! Brudarna kommer älska honom!

 

Igår parade jag Titti & Tintin, en parning som tog riktigt riktigt bra så blir det inget där så blir jag mäkta förvånad...!

 

    

 

Ja nä, lite frulle kanske & sätta igång me dagen sen, operation dammsuga trappen skulle sitta fint.

 

Ha en fortsatt bra dag kära kommenterare, resten skiter jag i vanlig ordning.

 

Kramar// SuZZie       

Presentation


Jag är en stolt:
Amstaffägare
Parsonägare
Kaninuppfödare

~Största finaste stjärnorna uppe på himlen är mina änglar Pantera & Ares~

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig


Ovido - Quiz & Flashcards