Alla inlägg den 11 mars 2011

Av SuZZie - 11 mars 2011 12:17

Soooooool idag!

 

Tar en kaffe-och-blogg-paus mitt i städandet och joxandet.

 

Igår kväll åkte vi till Darklight´s Kaniner för att kika på en belgisk jätte till mig och en rex till Gizela.

 

GPS:en ljög lite för oss men vi låg steget före så vi kunde räkna ut resten själva   

 

PRECIS när vi kliver ur flintabilen så får jag ett sms: "Nu har ni klivit ur bilen va?" Haha, Gizela har koll hon!!

 

Kliver in i före detta garaget som var fullproppat me diverse kaniner. På en bänk satt min ståtliga jätte och såg allmänt trevlig ut. Bestämde mig på ett par sekunder - honom skulle jag ha. Sen tog Anna fram Gizelas kanin och jag blev ganska paff, den stämde inte alls in på det vi sett tidigare...! Kände att det var läge att dra iväg ett sms till Gizela och fråga om hon fortfarande var intresserad, å det var hon så jag köpte bägge kaninerna.

 

Gizelas rex som egentligen skulle vara zobelsiames brun var i själva verket en rysstecknad rackare...!

 

Men men, så kan det gå.

 

Jag är ialla fall skitnöjd med min "lilla" bjässe som fortfarande har lite att växa i. Han väger ca 6 kg nu.

 

Han fick namnet Garm idag, tyckte det passade honom på nåt vis.

 

Här kommer lite bilder för den som vill se, självklart skulle Lyqz vara me när det blev dax att fota kanin   

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Han är allt bra fin min lille Garm   

 

 

Måste ju lägga in lite gamla bilder från när Lyqz var liten och blev kompis med min första jätte Maphia.

 

 

Hihihi.

 

 

Och jag slänger väl in lite bilder på Gizelas rex också:

 

 

 

 

Ja nä, det var allt för idag, nu måste jag pyssla vidare här. Och ikväll tror jag att jag ska iväg och jobba så man får morgondagen ledig.

 

För imorrn kommer våran Gizela & Thomas!!!!! YEEEEEEY!!!! 

 

Kramar// SuZZie                                        

Ovido - Quiz & Flashcards