Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

fredag 25 feb-11

Av SuZZie - 25 februari 2011 09:35

UGG säger jag bara. Eller som indianerna sa eller hur det nu var. Snacka om att ett blogginlägg kan ändras totalt på ett nafs/naffs (hur stavar man?) efter en pratstund med min Gizela...!   

 

UGG... Ja, va säger man. haha! UGG! Eller: släpa tofflorna! Annat ord för: masa sig fram.

 

SKÄGG!    

 

Innan höll inlägget på att bli väääääldigt allvarligt och känslosamt (kan nog lägga upp det inlägget imorrn istället, handlar ju ändå om just morgondagen...) Men så kom Gizela in i bilden imorse och allt spårade ur tooooootalt, kan man väl säga.   

 

Äääh, man vart på bra humör igen för stunden och det är väl huvesaken!?   

 

Jo Gizela, jag har: en babyblå, en rooooosa (FAKTISKT, ljuger INTE), en silver och en lila. Och Du hade en rosa som inte ens finns, hihi! Coolt!   

 

Nu tänker Gizela "trodde faktiskt inte att Du skulle blogga om det här, haha"

 

Men det är väl inte så farligt att berätta vad man har för färger på sina favoritmuggar? Va trodde ni?????????   

 

Jaja, nog om det innan det spårar ur IGEN, haha!

 

Men på tal om Gizela... Jag hade blivit förvarnad om att det skulle dyka upp ett paket i brevlådan som såg ut som en brevbomb.      

 

Igår låg det nå skumt i brevlådan...!  

 

Ett litet paket som var inlindad i SILVERTEJP!!! "det som inte går att laga me silvertejp är inte värt att laga" så va tänkte kvinnan när hon snurrade in paketet i SILVERTEJP!? Haha! Det var bara att ta fram saxen och försöka ta sig in utan att förstöra nåt, hittade en liten springa så jag arbetade mig inåt därifrån. Väl inne låg det en burk me säloljakapslar, 2 flaskor vitamingrejs till fåglarna å gnagarna och en påse hundchoklad.   

 

Å som vanligt så säger inte människan vad jag blir skyldig, SUCK!!! Hon är fan värre än min mormor och DÅ är det riktigt riktigt jävla illa!!! Jaja, får väl ta det mellan fyra ögon sen. Tvinga ur henne några siffror eller nåt, haha!

 

Jag är ialla fall evigt snuskigt TACKSAM över Dina små överraskningar som kommer då och då Gizela     Tackar allra ödmjukast!!!   

 

Och sälolja ska tydligen vara bland det bästa man kan ge sin hund! Dyrt är det också. Men smakar det så kostar det. Sen finns det de som är emot sälolja men jag testar ändå.

 

Igår morse var det -30 när man vakna vid 6-tiden. Imorse var det -5 när man vakna vid samma tid...! För en stund sen var det bara kring -3 minus. NÅGON har svårt att bestämma sig!! Men jag gnäller inte, får mer än gärna vara plusgrader också, tycker även hundarna.

 

Jag undrar jag... Per är inställd på att krypa ner i sängen och mysa när han kommer hem...!   och inte   dårå! Men jag vette fan alltså...! Me tanke på mildgraderna så skulle jag vilja åka till skogs och plåga hundar istället. OM vi nu får tebax bilen hel idag vill säga... Den är UTLÅNAD IIIIIGEN nämligen!! Vafan, kan inte den som dödade våran förra bil som står ute i uthuset och ruttnar byta ut den döda motorn så kan de ta den istället...!? IRRITERAD nu!!! Nästa bil, då jävlar blir det ett låna-EJ-ut-kontrakt!!!!!!!!!!! Och bryts det kontraktet, då bussar jag Thomas på honom fan!!! Per vet ju faktiskt själv att Thomas har en mindre trevlig sida också så det BORDE funka.   

 

När vi ändå pratar Thomas, han är fan väldigt lik den här kisen:

 

 

  

 

Är de lika eller är de lika Gizela!?

 

Han ÄR nog fan som en pitbull också...! Snäll och kärleksfull när den sidan vill till, men när det blir allvar av leken så kan det bli just allvar av leken...! Man VILL liksom inte ha nå ogjort med Thomas, inte me en arg pitbull heller. Men när arga sidan inte behövs så är både pitbull och Thomas som världens goaste nallegosebjörn. Typ! Eller? Jag har visserligen bara sett nallegosebjörnsidan hos Thomas men man har ju hört historier...! Så... Nä, inge ogjort me Thomas fan!! Räcker med att höra historierna, haha!

 

UGG! Haha! 

 

Nä, ska väl publicera det här nu så vissa lugnar ner sig och slutar stressa. Å bara det är klart så ska jag äta frulle tror jag. Eller efterrätt? Blev tre koppar kaffe och en halv daimchokladkaka till frulle. Tror jag har smält i mig närmare 800 gram choklad den här veckan, eller nä, inte själv...! Av de 800 gramen så har nog Per fått/tagit sig 200 gram typ...! Konstigt man inte är fetare än man är fan!! Fast å andra sidan, man motionerar varje dag typ, på både det ena och det andra sättet... *host*

 

Nej fan, publicera var det jag...!

 

Ha en trevlig helg kära kommenterare, det ska inte jag ha nämligen.

 

Kramar// Flummiga SuZZie 

 
 
gizela Heqathes

gizela Heqathes

25 februari 2011 11:52

Hahahaha shiiit verkligen dubbelgångare,vart fan hittade du den bilden,shiiit måste visa den till Thomas hahaha.Mmmm det e sant som du skriver,världens goaste man,alltid en att räkna med.
Tryggheten själv det e han det.Ja UGG på dig du,funkar INTE i 1m snö med skitnödig hund... puh,jag andas ut,blev inget om den ROSA saken hahahahaha,som inte finns m hörde att du samlat i flera färger hahahahahaha. `stänger ner nu`
kram

http://www.heqathes.se

SuZZie

25 februari 2011 11:54

Ja men shit, första gången jag såg den bajh "vafaaaan gör Thomas på nätet!?" Men sen såg jag att det var faktiskt inte han utan bara dubbelgångarn, haha!

Å nyss var UGG skitbra, funka till å me i 30 minusgrader, haha! hihi

Blev det väl vissssst det?????? hahahaha KRAAAAAAM

 
lotta, leia och zona

lotta, leia och zona

25 februari 2011 19:33

Det är kul att läsa när du skriver av dig ^^, hehe du verkar vara på spratthumör :D hahaha

http://www.lottaoleia.hundbenet.se

SuZZie

25 februari 2011 21:19

Hahahahaha, måste stämma det där me att man blir som man umgås, hihi! KRAM på Dig vännen!

 
Anna Nordén

Anna Nordén

26 februari 2011 12:13

Den där Thomas lär ju vara sjukt snygg med andra ord...!!! hehe... =)

http://www.annanorden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SuZZie - 31 januari 2013 06:58

Bloggtorka Deluxe. Eller har jag det? Facebook har fått agera blogg sista månaderna. Har fått mer respons där än vad jag någonsin fått här så därför har det väl blitt som det blitt. Får se om jag lägger ner bloggen, eller hur jag gör. ...

Av SuZZie - 2 mars 2012 13:21

Mitt liv... Det suger just nu... Rätt hårt... Man kanske kan säga att jag är nere i en rätt djup svacka nu... Vet varken ut eller in... Vill inte prata om det... Vill prata om det... Men kan inte... Vet inte vad jag vill... Vet inte vad jag kän...

Ovido - Quiz & Flashcards