Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Tisdag 22 feb-11

Av SuZZie - 22 februari 2011 07:51

Tisdag... Grått... Kallt... Tråkigt... Ensamt... Inga kaninungar...   

 

Igår när Per kom hem så for vi till Musberget me hundarna. Skööönt att komma hemifrån en stund och få nå annat att tänka på!!

 

Först släppte jag ut Izon som direkt tog en pinkerispringtur eller vad man ska kalla det. Det han inte visste dock var att mammsen öppnade bakdörren och smög ut en viss flirtpole...!   Medans han står och pissar så gör jag en snärt me flirtpolen och genom hela Musberget hördes ett tysk jaktterrieryl som kunde jämföras med en kärring som skriker rätt ut för att hon ser en mus springa över golvet, haha. Han både springer som ett jehu och skriker som en kärring samtidigt som han försöker fånga flirten.

 

  

 

Izon fick kämpa genom meterhög snö, backar me mycket snö och plan mark och han kämpade på fint. Tror även att Per filmade honom en skvätt. Han hade sååååå mycket energi som  skulle ut, jävlar i min lilla låda alltså! När en normal hund skulle vara trött och nöjd skulle Izon kunna hålla på ett bra tag till, men det går ju inte att hålla på huuuur länge som helst. När jag tyckte att det räckte släppte jag ut mina juveler och så gick vi uppför berget.

 

  

 

Först hade vi skogsmaskinspår att gå i men efter en stund tog de slut. Tvärt är det också, svetten börjar lacka. Ungefär på mitten står en skogsmaskin och kapar träd precis vid vägen. Lyqz och Pantera står som två fågelholkar och bara tittar! Jag väljer att koppla Lyqz IFALL han skulle få för sig att springa dit och kolla läget. Panteras koppel låg i bilen så henne bar jag en bit.

 

Eftersom det var oplogat så fick både hundar och vi tvåbeningar kämpa för att ta oss upp, svetten lackade ännu mer. Väl uppe så hade man nästan mjölksyra i benen... Pantera såg ut som en frusen metmask, hihi, stackarn hade det inte lätt när hon simmade fram.

 

Vägen ner är desto fränare. Man höll sig till mitten och sprang ner, när man får upp rätt fart känns det som man flyger fram, fränt som fan!

 

  

 

När vi var klara och hundarna nöjda så åkte vi till ICA. Och där inne riktigt kände man hur svetten rann på ryggen, fiiifan.

 

Väl hemma skulle jag laga mat. Hade tagit fram älgköttpå morgonen och fick för mig att göra nåt jag aldrig gjort förut: kalops...!

 

Tv-tiden började kl.20 och då var det Ullared som skulle dra igång igen så det var man ju bara tvungen att se. Klockan ticka och att stå vid spisen längre stunder har jag verkligen inget tålamod till...! Strax innan klockan 20 så fick det vara färdigkokat, punkt slut! Man kan säga så här: munnen fick lite motion, det var tuggmotstånd satan. Men sååååå farligt var det inte, det gick att äta men det var mer som en soppa fan... Men men jag gjorde ett försök ialla fall, haha.

 

Efter Ullared blev det till att fördriva tiden en halvtimme, och det var inte lätt för någon höll på att somna ifrån tv:n fan! Men jag kämpade på fint me att hålla ögonen öppna för jag skulle se Nordkalotten 365 mot alla odds!

 

När Nordkalotten väl drog igång så var det inga problem att hålla sig vaken, spännande värre! Och man drömde sig bort, vill också göra nåt LIKNANDE, men inte lika extremt förstås.

 

Efter Nordkalotten slog Per av tv:n...! Klockan var då alltså 22:00, och jag var pigg som fan igen så va pyssla han me....!? BIG BROTHER började ju då!!! Så han fick vackert slå på tv:n igen.

 

Slutade me att vi båda låg och titta på storebror, och man kan ju bara garva åt skiten, VILKA jäkla människor det FINNS alltså. Den ena är värre än den andra ta mig fan. Men kul är det, att se folk göra bort sig på ena eller andra viset, haha.

 

Efter Big Brother somna man som en klubbad säl   

 

Å så vakna man imorse vid kl.6 och dagen drogs igång. Ut me hundar, mata de och sen är kaffe ett måste så man blir människa. Kommer upp med min kaffekopp och vad märker man...? GLÖMT SOCKER!! Orkade man masa sig ner för en knapp tesked socker? Njääää, var bara att hålla minen och svepa kaffet utan socker... Men det gick det också, men gott var det då inte.

 

I sovrummet ligger TVÅ 200 grams chokladkakor, en mjölkchoklad och en med daim...! Jag ska göra mitt allra bästa för att inte RÅKA äta upp allt under dagen...! Jag + godis= livsfarlig kombination...!

 

Nej, nu ska jag prata vidare med Gizela, mycket spännande ämne just nu: mårdar/kaniner!

 

Ha en bra dag alla kommenterare, resten skiter jag i som vanligt!

 

Kramar// SuZZie

 
 
gizela Heqathes

gizela Heqathes

22 februari 2011 08:48

Tror inte på mårdhistorien,nåt e fel....mera chips o choklad nu asg kram

http://www.heqathes.se

SuZZie

22 februari 2011 08:49

Iiiiinte jag heller, lät skumt alltså!!
Åååååååå, chokladen har man, men det blir nog att gå och köpa en chipspåse snart fan, haha!! Kraaaaaaaaaam

 
♥ Sara

♥ Sara

22 februari 2011 11:11

Haha :)
du e för söt

http://lunaqueen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SuZZie - 31 januari 2013 06:58

Bloggtorka Deluxe. Eller har jag det? Facebook har fått agera blogg sista månaderna. Har fått mer respons där än vad jag någonsin fått här så därför har det väl blitt som det blitt. Får se om jag lägger ner bloggen, eller hur jag gör. ...

Av SuZZie - 2 mars 2012 13:21

Mitt liv... Det suger just nu... Rätt hårt... Man kanske kan säga att jag är nere i en rätt djup svacka nu... Vet varken ut eller in... Vill inte prata om det... Vill prata om det... Men kan inte... Vet inte vad jag vill... Vet inte vad jag kän...

Ovido - Quiz & Flashcards