Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

Tisdag 8 feb-11

Av SuZZie - 8 februari 2011 14:29

Var ute på promenad med Åsa, Tyra & Agnes idag. Och lite hundar så klart! Allt började väl bra kan man säga! Åsa började fundra på om hon skulle våga släppa Ejja. "Javisst sa jag"   

 

Jo visst så Åsa släpper Ejja och börjar kasta snöbollar till Ejja & Pantera som glatt sprang efter de.   

 

Efter en stund så ger de sig, alla tre, och vi börjar typ göra oss redo att gå vidare. Plötsligt hör jag piip piiip piiip. Och tänkte "vafan har Åsa gett Pantera för nåt!?" och Åsa tänkte väl typ samma fast tvärtom dårå   

 

Jag tittar på Pantera och hon leker med nåt som piper allt hesare och sen klickar det!!   

 

Det var ju för fan en RÅTTA!!! Eller ja, en sork!   

 

Sen utbröt paniken, haha!

 

Pantera försökte me alla möjliga trick för att försöka svälja fanskapet. Men jag ströp henne för glatta livet, här skulle inte nån råtta sväljas!!!   

 

Samtidigt som jag försöker få Pantera att spotta ut råttan så står Åsa redo att hugga tag i råttan me händerna, haha.

 

Och plötsligt inser Pantera att det är nog lika bra att spotta ut äcklet och Åsa suger tag i råttan fort som bara fan och ber mig hålla fast terrierna. Jojo, jag suger tag i hundarna, men har inte nåt riktigt bra grepp. Vänder oss om så de inte skulle se Åsa hiva iväg råttstackarn. Jojo, precis när Åsa kastar iväg den döda sorken så sliter sig Ejja och for efter!

 

Och Åsa efter, fort gick det, haha. Både hund och Åsa dök ner i snön, haha!  Ejja hann aldrig få tag i råttan...! Hihi!

 

"Fan vilken tur att Du inte hann fota" säger människan sen, haha!

 

Aaaa fan, det var nog en syn för gudarna, måtte ingen ha sett oss, haha!

 

När vi sen börjar gå vidare så hör vi piiiip piiiiip piiiip IGEN...!  

 

Men den här gången var det Ejjas tur att fånga ett råttäckel!! Bara sådär så hade hon en sork i munnen, fast hon var kopplad!! Vette fan va de kom ifrån alltså!! Men de tog självmord de jäklarna! Man springer inte bara in i en terriermun utan konsekvenser   

 

Ja, så det var våran mysiga promenad det, hihi. Vart lite bilder faktiskt, trott eller ej!

 

Här är de, och vill man så kan man klicka på bilderna om man vill få lite bättre kvalitet, för den som inte kommit på det än:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tyra: "Hihihi, titta Lyqz har bajsat, hihihihi"   

 

 

 

 

Ja det var allt jag hade att bjuda på!

 

Nu måste jag föna håret och sen ska vi knata iväg till jobbet och möta Per   

 

Ha en fortsatt bra dag alla!

 

Kramar// SuZZie                                            

                           

 
 
Ingen bild

Jill

8 februari 2011 15:31

Kunde inte sluta skratta. Dina hundar är underbara. Kram

 
Ingrid

Ingrid

8 februari 2011 16:21

Åh va mysigt det såg ut!! Önskar jag blir frisk snart så vi kan ta en promenix någon dag!! :-) kram på dig!!

http://iddeh.bloggplatsen.se

 
gizela Heqathes

gizela Heqathes

8 februari 2011 16:56

hahaha hon e full ifan hela tiden den hunden...hahahaha

http://www.heqathes.se

 
Sandra

Sandra

20 februari 2011 14:47

Kikade in på din blogg, härliga bilder :))
Ha det bra!
Sandra & Loke

http://www.jjungis.webs.com

SuZZie

21 februari 2011 06:44

Hej Sandra!
Kul att Du kikade in och att Du lämnade ett avtryck, det uppskattas! =)
Ska ta en kik i Din blogg också!
//Suzzie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SuZZie - 31 januari 2013 06:58

Bloggtorka Deluxe. Eller har jag det? Facebook har fått agera blogg sista månaderna. Har fått mer respons där än vad jag någonsin fått här så därför har det väl blitt som det blitt. Får se om jag lägger ner bloggen, eller hur jag gör. ...

Av SuZZie - 2 mars 2012 13:21

Mitt liv... Det suger just nu... Rätt hårt... Man kanske kan säga att jag är nere i en rätt djup svacka nu... Vet varken ut eller in... Vill inte prata om det... Vill prata om det... Men kan inte... Vet inte vad jag vill... Vet inte vad jag kän...

Ovido - Quiz & Flashcards