Alla inlägg den 27 maj 2011

Av SuZZie - 27 maj 2011 10:01

 


  

 


Sådär, två gamla (tyvärr)  bilder på Lyqzen bara för Dig Gizela    

Av SuZZie - 27 maj 2011 08:22

Regnig & tråkig fredag och energin ligger på botten...   


Igår var vi ju som sagt på Panteras livs första riktiga grytträning med riktig/levande grävling.   


Men det började ju bra...! På vägen dit var det typ bara en massa söndagsåkare ute på vägarna och möjligheter till att köra om var få.


Klockan tickade, började närma sig 18:00   


När vi väl fick upp farten igen på våran 200-hästare så tycker vi det känns som om vi åkt för långt så Per ringer Bengt-Erik. De kommer fram till att vi ska vända skeppet.


Då trodde jag ärligt talat att våran sista stund var kommen...!   


Per får inte i backen när vi står där mitt i vägen och mot oss kommer en långtradare...!   


Kändes som 200 år men till slut fick han i backen, halleluja!!!   


Till slut hittar vi grusvägen vi skulle in på, kändes typ som om man var med i filmen Jägarna, hihi.


Å efter en stund ser vi ett gäng bilar och lite terriers här å där   


FRAMME!


Ut med Pantera som så klart undrar vars hon hamnat. Vi pratar lite med Eggimann och mitt i gänget ser man en liten toksöt tyskvalp   


Sen gick vi till grytet och kikade lite, Pantera inspekterade allt noga. Tog inte lång stund innan det var våran tur   


Nervös som få så räcker jag över Pantera till Per   


Så han går in med henne, släpper lös henne och stoppar ner henne i en öppen lucka. Hon reser ragg och tycker att grävlingen är dum som morrar och fräser, usch va snuskigt.


Efter en stund hör man lite morr & nåt litet skall från Pantera   


Men hon kändes fortfarande himla osäker...! Till slut kommer hon fram till staketet och vill till mammsen   


Då bestämmer jag mig för att hoppa in till henne å stötta min lilla vita prinsessa å det uppskattade hon nog för då jäklar fick man se hennes riktiga jag igen. Grävlingen fick veta vad han hette   


Så Eggimann stoppade in henne vid ingången och jag satt framme vid grävlingen å lockade på Pantera så hon skulle ta sig enda fram å jäklar va bra hon skötte sig, lite läskigt vart det dock när jag stände locket men sen var det första gången också   


När Pantera var som mest arg sa Eggimann åt oss att sluta för denna gången, han var nöjd med henne. Vi me!!   


Efter oss kom det en tjej med en parsontik    Den tiken var lite över 1 år. Jättesöt! Första gången för de också. Men den tiken ville verkligen inte veta av nån grävling, usch! Så de tog ut henne igen. Men efteråt fick vi veta att den tiken var döv, skulle ha avlivats men så tog den här familjen henne istället och har lärt henne teckenspråk   


Och Eggimann kom dit med 2 tyskar och hade 3 tyskar med sig hem!! En 12 veckors tysktik fick följa med honom hem   


På vägen hem åkte vi andra vägen hem istället, via skogen.


Vid Älgberget skulle Per stanna till å pinka. Innan han kliver ur bilen pratar vi om de osynliga grisarna. När han står där å pinkar kommer plötsligt 5 vildsvin fram ur buskarna, hihi. Mamma å 4 barn.


Pantera var helt galen där bak i skuffen   


Jag slängde fram kameran   


 

 


Jag tog ut Pantera i spårlinan:


 

 

 

 

Hon var arg som ett bi   


Några bilder från grytträningen blev det tyvärr inte. Vi hade liksom annat att tänka på, första gången å allt. Men nästa gång hoppas jag att man hinner ta nån bild   


När vi kom hem blev det en promenix med dogsen. Tog med Panteras nya leksak som hon fick leta upp i gräset på åkrarna bakom ICA.


När det blev dax att lägga sig för kvällen somnade våran älskade parson sött   


Ja nä, det var väl allt jag hade att berätta för den här gången.


Jag är som vanligt stolt över min tösabit och jag älskar henne bara MER för varje dag   Bättre Parson Russell Terrier kunde vi inte fått!!


Ha en fortsatt bra dag kära kommenterare!


Kramar// SuZZie

Ovido - Quiz & Flashcards