Alla inlägg den 12 maj 2011

Av SuZZie - 12 maj 2011 10:21

Regn regn regn men vafan gör det när livet börjar ordna upp sig?!   


Imorse var det mörk himmel man vakna till. För nån timme sen eller två så kom världens skur + dundermörk himmel, vart alldeles svart i huset. Snabb som man är så drog jag ur ALLA kontakter, IFALL att.


Jag vänta... Å vänta... Å vänta...   Men ingen åska! Nähä tänkte jag och klädde på mig å for ut till kaninerna och började göra rent till ett par stycken tills öron, näsa och ögon blev fulla me spån.


Å nu sitter jag här, så snart smäller det väl bara för att jag satte igång datorn igen...! Å ni vet, jag tänker inte när jag hör ett muller, min hjärna har bara EN sak i skallen: rädda det som räddas kan!


Så vart det igår kväll när vi satt å åt. Jag hörde nåt, som i mitt huve var ett muller. Jag kastade ifrån mig besticken och sprang som ett jehu upp på övervåningen och drog ur allting. Sprang sen ner å drog ur allting. Per frågar vad jag pysslar me. Kom ingen åska...!   


På kvällslångisen var himlen tokmörk. Så för min del ville jag bara ta en snabbis, IFALL det skulle börja på att åska. För då jävlar springer jag ifrån både hundar och sambo, då SKA jag HEM till varje pris. Men ju längre vi gick, desto lugnare kändes det. Men när vi kommer till hundklubben vart det plötsligt väldigt kallt och jag ökar farten.


Men vi klarade oss och det vart en långis alltså. Å inte vart det nån åska under natten heller, men några mil härifrån har det tydligen åskat på rätt bra. Men för en gångs skull klarade vi oss!!!   


Se på fan, nu kikar SOLEN fram också, dra mig baklänges med skorna på!!


Jaha nähä, imorrn åker vi till Norrland fan. Yeeeeeeey!!!!!   


Min pappa kommer och hämtar oss imorrn kväll!!! Har jag en supersnäll pappa eller har jag en supersnäll pappa!!! Han har nämligen fixat en ny bil till oss!!!


Den här bilen är inte den som vi först tänkte oss. Eller jo, beror på hur man ser det. Vi kollade på den här först, men sen var vissa negativa, typ pappa, så vi glömde den. Men så igår ändrade pappa sig och nu är den tydligen skitbra. Igår var han å provkörde den och prutade ner den 11.000... Han KAN han! Imorse har han tydligen varit å provkört den igen. Känns så jäkla bra att pappa har fixat det här, känns jävligt tryggt liksom. Han vet vad han ska kolla på, han vet vad man ska säga. Kan inte bli annat än bra.


Bilen kändes först lite gubbig, men det brukar ju inte vara på bild som det är i verkligheten och pappa MMS:ade två bilder å bara där såg den bättre ut.


 

 

 

 

 

 


Ja, så ser den ut dårå. Men det är vinterdäcken som sitter på, så de ska av snart å sen skulle det på sommardäck istället.


Volvo V70 2.4t AWD -01, 18.500 mil


Utrustning
Automatisk växellåda, 200Hk, 4WD, ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, Antispinn, CD-stereo, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Komplett ifylld servicebok, Kamremsbyte vid 18300 mil. Motorvärmare, Multifunktionsratt, Servostyrning, Sidoairbag, Skinnklädsel, Stolvärme fram, 2.434 kr i årsskatt, 0.85 l/mil, 1.300 kg dragvikt med B-behörighet.


Blir nog skit skitbra det här. Snart slipper vi gå så in i helvete också, hihi.


Nu gäller det bara att hitta en bur till V70:n, lättare sagt än gjort, nu hittar jag ju bara burar till SAAB... VILL ju ha en MIM men Jeppe går väl det me.  Bara hundarna sitter säkert så är jag nöjd!!


Nä, om man skulle våga sig på att tvätta en maskin tvätt tro...? Å dammsuga...? Nä, då hör jag inte om det börjar åska. Så vi skiter i snabeldraken.


Får besök från Tällberg ikväll förresten, en labdradoruppfödare, trevligt värre.


Ha en trevlig helg kära kommenterare, resten skiter jag i.


Kramar// SuZZie

Ovido - Quiz & Flashcards