Alla inlägg den 26 maj 2011

Av SuZZie - 26 maj 2011 10:42

Tjoooo!


Imorse vid 06:30 när man skulle ut med hundarna så bara kände jag på mig att nu jäklar har rexungarna kommit så jag pös iväg till buren och öppnade dörren till bodelen och visst fan rörde det sig där...!   


Jag stängde igen dörren å rastade hundarna snabbt och sen in me de så jag kunde kika på ungarna i lugn och ro   


Det var små feta pricki korvisar som låg där och sprattla, ååååå!   


Om jag inte räknade fel i all iver så ska de vara 6 stycken! Mamma Zenyah har skött sig UTMÄRKT för att vara första gången, ryckt päls både två och tre gånger och boat ner de ordentligt.   


 

 

 

 

Så jäkla söta!   


Skulle fota Palettes ungar också och då var ena tvungen att putsa örat först:


 

Sötunge, hihi


 


Ja nog om kaninerna för den här gången, hihi.


Igår när Per kom hem skulle vi till Djurås och köpa hönsmat, men vi hamnade sen i Falun rätt som det var, hihi. Vi tänkte storhandla men jäklar va värdelösa vi ÄR på den fronten   


Å när vi är klara i Falun ringer Pers mobil, en från Gävle som var seriöst intresserad av Blåa Faran så nu håller vi tummarna så bilen slipper stå där ute bara.


Å sen hamnade vi i Borlänge på hemvägen...!    In på JULA och där köpte jag två grejer till våran bil    Den ena grejen åkte upp direkt men den andra får nog vänta då Per såg igår kväll att byns största tönt har en likadan grej på sin bil   


Väl hemma igår kväll vid 20:30 så pös vi iväg på en långis me dogsen. Pantera fick vara lös som vanligt en hel del, tills vi kom till hästhagen vid Syrmyra, då åkte kopplet på.


Lyqz har alltid älskat hästar, Pantera tycker de är skitläbbiga. Izon bryr sig inte. Hästarna följde efter oss. Efter en stund tänkte jag att Lyqz skulle få hälsa på hästarna...! Shiiiit...


Lyqzens svans kom åt elstängslet...!   


Jävlar i min lilla låda, han skrek rakt ut som en kärring å hade han varit lös då hade han nog sprungit till Mora eller nåt av ren panik.


Det jobbiga var ju att JAG fick skulden...! Han tittade på mig med världens sorgligaste blick, svansen mellan benen och han riktigt bönade och bad om att jag skulle ge en ursäkt från hjärtat men jag bara garva.   


Pantera fick däremot ännu en anledning att hata hästar, hon trodde ju att hästarna gjorde brorsan illa. Men Lyqzen, han var då tvärsäker på att JAG gav honom stöten    Schysst!


Men när vi gått en bra bit förlät han mig äntligen å svansen åkte upp igen, hihi.


Men vi får se hur detta kommer sluta, om han kommer koppla stöten i svansen me hästar eller att det var jag. Hoppas han kopplar det till mig så han inte kommer börja bli rädd för hästar. Det vore tråkigt!


Jaja nog om stötar!


Igår ringde vi snubben som har hand om grytträningen i Mora, så ikväll ska vi dit och träna Pantera The Killer. Ska bli ruskigt spännande! Å ska bli kul å se om hon kommer bete sig som man tror eller om hon reagerar som man absolut inte tror hon ska göra. Återstår att se    Å så får vi träffa Mr Eggimann och hans TJT Jäger igen också, Jäger har jag inte träffat sen han var valp tror jag så det ska bli himla spännande å se hur han har utvecklats   


Så här liten å söt var Jäger första gången jag träffade honom 2 sep-09:


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sötungen!!


Och sista gången jag träffade honom så var det på utställningen i Rättvik 14 nov-09:


 

 

 


Så det ska bli spännande å se vad det har blicit av honom   


Nä, ut me hundarna tro. Å sen ska jag diska å starta en maskin tvätt. Sen ska man väl fixa mat så det är klart tills hjärtefjunet kommer hem så vi kan åka till grytträningen i tid.


Ha en fortsatt bra dag kära kommenterare!


Kramar// Suzzie

Ovido - Quiz & Flashcards