Alla inlägg den 28 november 2011

Av SuZZie - 28 november 2011 07:38

Alltså, våran parson russell terrier... ÄR hon verkligen på riktigt...!?   


I lördags gjorde hon det IGEN!!   


Den ena efter det andra bangade ur å sket i att följa med oss ut å jaga med Pantera på lördag förmiddag. Men vi är inte de som är de så vi tog vår hund å for ut själva.


Fick bli Hagöna, trots att jag inte trodde på det stället alls, men som Per sa: det låg nära till hands! Vi skulle nämligen till System Bolaget innan vi skulle iväg på 60 års kalas.


Väl på plats öppnade jag skuffen, tog av Pantera hennes "jakttäcke", satte på grytpejlen å sen väntade hon ivrigt på ett varsego å när hon fick det for kanonen iväg.


Vi knata runt hela ön, hon testade väl några hål men nada...


Jaja, vi å Pantera fick motion ialla fall, alltid nåt   


Men så kommer vi till ett ställe å vår parson for ner i ett gryt, och första minuten gick å vi började ana saker å ting...! Skiiitkul, mittimot oss stod ett hus, sista huset i byn som jag ville ha framför oss just då...! Å på gårn stod 3 stora gäss å tittade på oss, publik till råga på allt.


Men men, vi FICK jaga där, men kändes olustig ändå.


Vi hör Pantera skälla under backen     Vi känner även hur det dunkar under våra fötter.


Några minuter senare kommer Pantera ut, vafan nudå!?


Per säger då att nu gör hon precis som hon ska, vet jag väl, men det var ju inte likt henne   


Hon slinker sen ner i grytet igen å det hörs dova skall under backen, vi känner även hur det dunkar igen under fötterna.


Några minuter senare kommer hon ut igen. Hon får beröm å mallig som bara den slinker hon sen ner å samma visa igen.


Tredje gången hon kommer ut kopplar jag henne. Vi står sen nån minut å ut kommer räven i 180 blås, Per väntar in att den ska komma ut på åkern för att slippa skjuta mot huset så att säga.


Vad som händer sen, kan vi glömma för att sen gå vidare här i livet   


Kvar på platsen står jag å en skitglad hund, Per å räven var borta.


Vi undersöker skottplatsen, men hittar bara några hårtussar... Per ringer runt, får till slut tag på en som kunde komma till oss med en stövare.


Fick bli Lars å schillern Rapp.


Vi började spåra igen, men utan resultat, tror han bara spårade oss där vi gått tidigare under dagen. Inte en bloddroppe hittades så det var nog en skaplig bom det där...


Behöver jag säga att Per svor en del efter detta      


Jaaaa, riktigt riktigt surt, faktiskt. System Bolaget missade vi också, men det ordnade Åsa upp.


Men det enda vi kan trösta oss med är att våran älskade Vargguld´s Pantera gjorde ett SKIIIIITBRA jobb med räven, som Per säger: om 1 år är hon nog satans giftig...!   


I fredags var vi till Borlänge. Passade på att äntligen svänga in hos veterinären å fråga om de hade nån minut över för att vaccinera Pantera (bättre sent än aldrig). Det hade de!


In med Pantera, å svansen gick som aldrig förr, som vanligt.


Vi fick komma in på ett rum å vänta några minuter, sen kom veterinären in med sprutan i högsta hugg varpå hon säger "men är man SÅ HÄR glad, då måste man ju få lite godis" så hon försvinner igen å kommer tillbaka med fickan full av godis, haha.


Hon förbereder sprutan, gör sig klar för att sticka in nålen å hinner inte mer än att få in den när Pantera kommer på att nej men fan nu är det dax att pussas. Så lite mer godis å sen stick i nacken. Å sen ÄNNU mer godis, å ännu mer å lite till. Sen ville hon veta lite om Pantera, så vi berätta väl att hon är bland annat en fullt fungerande jakthund å det gav hon tummen upp för, hon tyckte att fler skulle jaga med sina terriers.


Sen var det tydligen dax för myspys tyckte veterinären, så hon började gosa med Pantera, som så klart svarar upp å hånglar upp veterinären, hihi. "Åååååå, Du var väl en go rackare Du" säger hon å sen borrar hon ner sitt ansikte i våran hunds päls   


Första gången vi var in dit, efter att Falun tog över kliniken, men jag är glatt överraskad, alla var himla trevliga å de tog sig tid. Inte bara stick i nacken å var god att släng upp 500:- å tack å hej. Nä, stjärna i kanten till de   


Ja nä, å så var vi på 60 års kalas i lördags kväll dårå. Svärmors gubbe fyllde år.

Hade rätt trevligt faktiskt. Blev en hel del drickande dock, som man fick känna på igår när man vakna, jävlar i min lilla låda va dåligt jag mådde, usch!


Men bara jag tagit mig igenom det värsta kände jag mig redo för att sätta på Pantera grytpejlen å sen for vi ut med henne i några timmar igen, men nada. Man kan ju inte ha flyt JÄMT heller   


Ja nä, förbereda sig för en långis med diamanterna kanske, förhoppningsvis får jag sällskap.


Ha en bra dag kära kommenterare!


Kramar// SuZZie

Presentation


Jag är en stolt:
Amstaffägare
Parsonägare
Kaninuppfödare

~Största finaste stjärnorna uppe på himlen är mina änglar Pantera & Ares~

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig


Ovido - Quiz & Flashcards