Alla inlägg den 8 november 2011

Av SuZZie - 8 november 2011 06:48

Hoppsan, ett till inlägg   


Blir bara mer å mer glad över Pantera...!   Jag hoppas innerligt att stämningen som är nu, aldrig någonsin tar slut. Det som sker just nu känns som en dröm, bara det att drömmen är sann   


Igår gick jag & Pantera för att möta Per, Lyqz fick vara hemma så jag kunde ägna allt åt prinsessan. Eftersom hönsen å ankan gick lösa på gården så började vi med koppel, de vill hon GÄRNA smaka lite på nämligen.


Men när vi kom förbi grannen å skulle svänga in på trähängbron så knäppte jag lös henne. Kom precis en bil som skulle upp på bron så jag lugnade mig lite å bad Pantera sätta sig så länge. Självklart gjorde hon det! Sen fortsatte vi upp på bron.


Vi lämnar bron efter en stund å traskar vidare mot jobbet, Pantera lös. Alldeles efter bron finns en hage med två hästar i bland annat. Nemas problemas!


Hon gick så jäkla fint så länge så till slut sa jag "varsegod" men nä. Så jag provade med "gå å kissa" å efter lite tvekande så pös hon iväg till dikeskanten å slog en drilleridrill å sen kom hon tillbaka till min vänstra sida som ingenting...!   


Efter en stund kommer vi till huset, där husets hund sprang ut mot oss tidigare i år å tänkte bita mig när jag försökte få bort den från mina hundar...! Ut kommer hundens husse, han tittar väldigt på oss å Pantera riktigt rycker av spänning, det var ju en MÄÄÄNISKAAA å människor ÄLSKAR hon ju!! Men jag påminde henne lite då å då om att ajjabajja å hon lyssnade kanon! Sen säger farbrorn "hej!" å jag hälsar tillbaka å då tänkte jag att nu är det kört men icke!!   


När vi passerade huset så tittade jag bakåt en stund för att se så det var lugnt. Då ser jag en mörk fläck vid vägkanten...! Min första tanke var att det var en katt, men inte kunde väl en katt vara så dum å sitta där när jag kommer med min lösa terrier...?


Vi fortsätter. Pantera hoppar ner i dikeskanten å gör lite behov, men hela tiden tittar hon på mig, ifall jag skulle vilja nåt! Jag ser att Per är på väg så jag säger hennes namn å hon kommer som ett skott. När Per närmar sig så hör hon direkt vem det är...! VÅRAN bil!!


Så medans Pantera höll på att skutta ur skinnet så fick jag passa på att påminna henne om att inte lämna min vänstra sida. Å eftersom hon var så duktig så gav jag henne ett "varsego" när Per stannade bilen å hon for iväg som skjuten ur en kanon. Glada duktiga sötunge!!   


Å visst fan var det en katt som satt där vid vägkanten...!


Å igår kväll när vi kom hem från Åsa & Bengt-Erik så skulle hundarna rastas. Jag stod där i köket å letade efter koppel, sen kom jag på att Panteras koppel ligger ju i bilen så jag bah vafaaan, behöver ju inget koppel. Så jag satte på henne sin blåa reflexsele som jag köpte i Jönköping i somras å sen for vi ut.   


Min Vargguld´s Pantera är grymmare än grym!!!   


Får se hur det blir om en stund. Är meningen att jag & Åsa å lite hundar ska gå 2-timmars Kvarnarundan igen, hundra år sen sist   Å jag har lite planer för Pantera så vi får se hur det blir...! Kameran tror jag att jag ska ta me också, vädret ser lite lovande ut för första gången på skitlänge!


Jahopp Nähäpp, det var väl lite från mig.


Förresten, igår fick jag två tröjor jag beställt för typ 2 veckor sen. Å de satt som en smäck bägge två, tror det är första gången något sitter hundra procent bra efter att jag beställt   


 

Denna toppen   


 

  Å den här tröjan fast i den här färgen (eftersom den vita inte fanns i min storlek):


 

Ha en fortsatt trevlig dag kära kommenterare!


Kramar// SuZZie   

Ovido - Quiz & Flashcards