Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Måndag 23 maj 2011

Av SuZZie - 23 maj 2011 12:19

Ny vecka IGEN då, herrejävlar så fort veckorna går.   


I fredags  vid 14:30 kom våran grymt EFTERLÄNGTADE V70 hem!!!    När man såg bilen dyka upp vid husknuten så bara pirrade det till i hela kroppen, hihi. Kändes såååå skönt att äntligen få hem den!!!    Och det vart 4 nya fälgar, de lyckades inte hitta 2 likadana fälgar. Men vi grinar inte, dessa var mycket snyggare än de andra.


Egentligen skulle vi fått bilen i lördags om det inte vore för min käre far. Han hittade en Jeppebur till oss som han skulle åka å stoppa in i våran bil i fredags morse så han frågar när de tänkt åka ner me våran bil. "Ja vi ska försöka fixa nån som kan åka imorron" och pappa bah "imorrn!? De har väntat tillräckligt länge nu och vill ha hem den så fort som möjligt" och snubben bah "okej, jag ska se vad jag kan göra" och så går pappa ut och stoppar in buren å när han kommer in igen så pratar snubben i telefon och pappa hör "...va bra, så Du kan åka nu alltså?" och tjupp så var våran bil ÄNTLIGEN på väg till Dalarna!!!   


Å så kom bilen hem dårå, till slut. Å jag är glad att pappa tog tag i det här, att det blev denna bilen ialla fall. Först såg vi ju den på Blocket, men då dög den inte. Vi hittade en svart i Tidaholm men pappa tyckte inte den kändes bra å sen fick jag veta att den var på verkstad så det bådar inte gott. Sen ringer pappa förrförra onsdagen och tycker att vi ska ta den första ialla fall så det vart att han åkte å provkörde å den blev godkänd. Pappa skickar MMS och redan där såg den bättre ut än på studiobilderna...!


Sen skulle vi ju åka upp och hämta den men tji fick vi. Men nu är han ÄNTLIGEN hemma då alltså, sååååå skönt!! Och vi är såååå KÄRA!!! Vi avgudar våran äckligt SNYGGA V70!!!


Har blitt nån bild på den i helgen men bättre ska tas bara den tvättats och vaxats. Bilen gör sig inte rätt på bild, den ÄR snyggare i verkligheten men NÅN bild ska man väl få till sen. 


Jaja, nog om det   


I lördags kom La Familia hit, på en snabb blixtvisit. De fick två skrattduvor och två SMÅÅÅ fasankycklingar och vi fick svarthöns, 2 undulater, 1 nymfhane, 3 kaniner + 2 ungar. Sen blev det lite mer kramkalas och sen for de igen    Men "storskiten" lovade längre besök nästa gång så vi får väl se dårå    LÄNGTAR redan!


När Gizela, Thomas å gänget åkt for vi till skogs. Per & Patrik skulle plöja upp en gammal åker som de ska göra viltåker av. Pantera & Lyqz fick hänga på, vart några tråkiga timmar men ibland måste man ha tråkigt också. Per hittade en stor groda på slutet, den mördade Pantera...! Men vissa straffar gud med detsamma, Pantera spydde som en gris efteråt   


Men sen när Per skulle ha undan massa GAMMAL ved så ploppade det upp en fet sork. Den la benen på rygg men försent, Pantera fick tag på den...! Hon bet tag i den å ruska den som en äkta terrier, så den gick i två delar    Sen kommer sork nummer två fram, dumt... Pantera fick syn på den och sen fanns den inte längre den heller.    Min lilla mördarhund...! Nu har hon: 3 sorkar och 1 groda på sitt samvete...!   


Sen kom gårdagen. Jobbade 06:00 till 09:40 typ och sen hem å äta och sen vilade vi några timmar. Har blitt för lite sömn sista tiden, inte bra. Så vi tog igen oss lite och det var skitskönt! När vi vilat klart pös vi ut på gården. Per fixade hönsgården till sina svarthöns, de skulle nämligen få tak (nät) så de inte kunde smita ut eller nån ta sig in. De är jäkla fina, våra nya höns. Lägger ägg som gudinnor gör de också, kul me normalstora ägg igen! Idag låg det 3 ägg där ute   


När vi fixat klart på gården åkte vi en sväng till mormor.


Sen blev det lilla sandtaget me Lyqz & Pantera på kvällen. Kameran var me för en gångs skull:


 

 

 

Våran ögonsten   


 

Den där timmerhögen sprang Pantera över som om det vore nåt agilityhinder, 3-5 meter högt var det...!


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hoppsan Kerstin, fick ett SMS av Gizela!!   


 

 

 

 

  


 

 

 

 

 

 

En älg bak på skylten dårå   


 

Å detta amstaffmärke hade vi på Blåa Faran förut, men så tog jag av det, satte det på kylen och nu sitter det på bakrutan på V70   


 

Per imorse när han for till jobbet   


Ja nej, göra lite nytta tro. Men först ska jag ut för hundraelfte gången och se om min viltgula rex fått nå ungar än, spännande värre!!!


Ha en fortsatt bra dag kära kommenterare!


Kramar// SuZZie

 
 
gizela Heqathes

gizela Heqathes

23 maj 2011 14:01

ja det e Pers höns,hahaha gefan i de du,hihi.Ja jag säger då det,mördarhundar finns i alla stlkar hahaha.Vilket rykte hon har skaffat sig nu den lilla mördaren,asg!!! Ja Storskiten bestämmer så snart ses vi igen hehehe.Psst,fan va fin bilen e...vilken jävla hundbur,skulle passa bra till Gangztah hehehe.Kram ps...pip till när ungarna kommer..nyfiken

http://www.heqathes.se

 
Sara

Sara

23 maj 2011 15:50

Vaa fin bilen var :)

http://lunaqueen.blogg.se

 
Ingen bild

tessan

25 maj 2011 13:17

Grattis till nya bilen! Jättefin ju! Och speciellt med dekalen på :)
kram kram Tessan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SuZZie - 31 januari 2013 06:58

Bloggtorka Deluxe. Eller har jag det? Facebook har fått agera blogg sista månaderna. Har fått mer respons där än vad jag någonsin fått här så därför har det väl blitt som det blitt. Får se om jag lägger ner bloggen, eller hur jag gör. ...

Av SuZZie - 2 mars 2012 13:21

Mitt liv... Det suger just nu... Rätt hårt... Man kanske kan säga att jag är nere i en rätt djup svacka nu... Vet varken ut eller in... Vill inte prata om det... Vill prata om det... Men kan inte... Vet inte vad jag vill... Vet inte vad jag kän...

Ovido - Quiz & Flashcards