Direktlänk till inlägg 18 juli 2011

Måndag 18 juli 2011

Av SuZZie - 18 juli 2011 15:56

Per & Oskar for just iväg för att skjuta in lite bössor så jag passar på att blogga lite. Vissa undrar om man gått upp i rök   


När Per är hemma blir det knappt att man ens slår på datorn, det är förklaringen till det "mystiska försvinnandet".


Vad har hänt här då? Inte mycket direkt. I fredags var vi till Falun för att hämta svärmor som hamnade på lasarettet. När hon var upplockad åkte vi till en jaktbutik där i Falun. Å efter det till Djurmagazinet i Falun. Å när vi var klara där åkte vi vidare till Borlänge och apoteket.


När vi kom hem från Falun blev det middag typ. Å efter det åkte vi till Mockfjärd för att hälsa på hos Sofia & Roger eftersom jag ska vara kaninvakt från å med ikväll till fredag kväll. Pantera fick även busa med deras jack russell Rocky, först gick det bra men sen fick hon pisk... "Fel" ett: Rocky låter när han leker, lekmorrar liksom. Det är inte Pantera van vid, så redan där blev hon osäker såg man. Men det funkade bra ändå, först. Sen vet jag inte riktigt vad som hände, Rocky blev lack ialla fall å Pantera tog det säkra före det osäkra å gav tebax å ett slagsmål var ett faktum. Men det var inget allvarligt så, mest hugg i vädret. Men vi särade på de ialla fall! Sen var det färdiglekt för den gången.


När vi kom hem från Mockfjärd var Pantera konstig... Svansen hängde rakt ner, min första tanke var svansförlamning (också kallat vattensvans).


Lördagen bestod av att första jobba. Å va hände sen då...? Tänker! Inte så mycket tror jag. Våran prinsessa Pantera fyllde ju 1 år i lördags!!   Blev till att göra en tårta, en megastor jäkel pga att de inte hade nån tårtbotten på affärn så jag gjorde egna. Tårtan äter vi på än idag...!


 

 

 

Lilla sessan var 13 veckor när hon kom till oss   


 

 

 

 

 

 

Å nu är våran sessa redan 1 år, tiden går såååå fort! Våran älskade lilla GLADA skitunge   


Panteras svans hängde fortfarande i lördags...! Jag slog på datorn å började googla runt, allt stämde in på vattensvans så det blev värme och vila för hennes del. Har aldrig någonsin haft en hund med denna åkomma förut så detta var nytt.


Söndag. Panteras svans hängde fortfarande, men tendens till att vilja börja bära den igen. Men hon orkade inte riktigt hela vägen.

På kvällen for vi till skogs för att kolla efter djur. Åkte hemifrån vid 20-tiden å kom hem vid 23-tiden. Vad såg vi...? 2 älgar å 2 ankor, jippi...


Idag hänger Rosa Panterns svans än men det är helt klart bättre mot igår, hon har den högt buren mer å mer. Ska ringa å boka tid för hennes 1 års vaccinering imorrn å då tänkte jag att de ska få kolla hennes svans också, för säkerhets skull.


Ja, det var väl lite av det som hänt här.


Om nåt tag ska vi till Lindesberg, vi å Oskar som det ser ut nu. En resa till Norrland skulle sitta fint också. Å så skulle vi ha varit till Rimbo. Får se om vi hinner me allt dessa 3 veckor...?   


Gizela å Thomas måste vi träffa snart också, alldeles för länge sen sist. Å ny familjemedlem har de fått igen också som man bara måste få se, en liten nakenfishund, såååå SÖT. Undrar hur Lyqz skulle reagera på en sån rackare...?! "Ååååå vilken stoooor kaninunge, den bara måste jag slicka i röva"   


Nä, ut till kaninerna kanske. Får se när pojkarna kommer hem.


Ha en fortsatt bra dag kära kommenterare!


Kramar// SuZZie


 
 
Sara

Sara

19 juli 2011 07:27

Grattis Sezzan!

Och sen får ni vara himma när ja kommer uppåt ;)
-Vilka krav ja ställer-

http://lunaqueen.blogg.se

SuZZie

19 juli 2011 12:48

Vi ska göra allt vi kan för att vara hemma då =D

 
gizela Heqathes

gizela Heqathes

19 juli 2011 21:36

Hahaha nakenfisen e van m nos i röva av Christhos hahaha.Ja de som har kläder på sig äter man inte,så resonerar våra hundar o katter o de e en jääävla tur annars hade hon nog varit i gapet på nån katt redan,fniss.Snaaart e hon uppe i 1kg jippiii.

Ja fan vi tar nog en sväng till er snart,ni behagade ju inte vara hemma sist vi ville komma,hmmmrmmff....pusspusspusss fniss

http://www.heqathes.se

 
gizela Heqathes

gizela Heqathes

2 augusti 2011 09:39

UPPDATERA NU FÖR FASIKEN fniss

http://www.heqathes.se

SuZZie

3 augusti 2011 09:33

JAG SKA JAG SKA JAG SKA, SNAAAAART, hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SuZZie - 31 januari 2013 06:58

Bloggtorka Deluxe. Eller har jag det? Facebook har fått agera blogg sista månaderna. Har fått mer respons där än vad jag någonsin fått här så därför har det väl blitt som det blitt. Får se om jag lägger ner bloggen, eller hur jag gör. ...

Av SuZZie - 2 mars 2012 13:21

Mitt liv... Det suger just nu... Rätt hårt... Man kanske kan säga att jag är nere i en rätt djup svacka nu... Vet varken ut eller in... Vill inte prata om det... Vill prata om det... Men kan inte... Vet inte vad jag vill... Vet inte vad jag kän...

Presentation


Jag är en stolt:
Amstaffägare
Parsonägare
Kaninuppfödare

~Största finaste stjärnorna uppe på himlen är mina änglar Pantera & Ares~

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig


Ovido - Quiz & Flashcards