Direktlänk till inlägg 5 september 2011

Vila Mjukt min älskade Nova

Av SuZZie - 5 september 2011 08:58

I lördags fick vår älskade Nova somna in...   


Sommaren 2004 följde jag med Danne för att KOLLA på söta kattungar på 6 veckor i Hagen...! Slutade med att jag fastnade för en kritvit snorunge med virvel bak i nacken...!


6 veckor senare ringer Lena Grip Westin (nån har säkert sett henne på tv) och talar om att jag kan komma å hämta våran Nova!


Kommer ihåg att vi var i skogen och fixade med älgpass när jag fick det samtalet.


Vi hämtade våran kisseunge!   


Det skulle sen visa sig att hon inte var som normala barn...! Hon var mer som en hund än en katt!


Hon älskade allt och allt, även om man inte gillade henne!


Hon avgudade hundar, speciellt en viss american staffordshireterrier vid namn Lyqz! De var bästa vänner!! Men hon tyckte även om Ares   


 

            

 

     

       


Nova hittade på mycket flummigheter genom åren.


Hon var iväg på bröllop, begravningar m.m i kyrkan...!   


När hon var yngre hittade vi henne på uthustaket (som är ganska så jäkla högt)...!


Var hon borta nån natt, var det bara att kolla i hönshuset, då höll hon höns och kycklingar sällskap.


Men det fanns faktiskt EN som hon INTE gillade, å det var våran tupp Tuppe-Gubben:


               


Hon myste ofta med kaninerna, fast de flesta inte ville veta av henne.


 


En gång när vi var ute och gick med hundarna mötte vi våran Nova med en stor kassler i munnen som hon hade snott från nån stackare...!


En kväll för några år sen fick vi ett samtal att man sett våran Nova på ett släp mot Borlänge...! Våran granne skulle flytta, katternas favvogranne! Många var oroliga att Nova skulle dö den kvällen. Vi var ute och letade utefter vägen. Men vi hittade inte henne, vi var helt säkra på att vi sett henne för sista gången. Nästa morgon satt våran Nova på trappen, lite slitna klor men annars i fin form!


-08 fick vi hem våran tyskterriertik Ina, som hatade katter. Men det sket väl Nova i! När vi kom hem efter en kvällspromenad kom så klart Nova och retade Ina som gjorde ett ryck och hennes skitkoppel gick sönder och hon for efter Nova. Men den gången var hon smart å la benen på rygg för en gångs skull, så den gången klarade hon sig!


Men en dag fick Ina tag i Nova å jag trodde att Nova skulle dö, men icke!


Fick hon respekt för hundar efter detta? Ooonej!


 


Lämnade man en bildörr öppen, då kunde man lätt få sällskap om man inte höll ögonen öppna!


Vet inte hur många gånger hon stoppade trafiken...! Vet inte hur många gånger man hörde en tvärnit, tittade ut och såg en viss vit katt gå lugnt över vägen.


Vet inte hur många gånger man såg henne ta sällskap me folk som var ute med sina hundar...!


Men framför allt ville hon gärna följa med oss ut. Då och då fick man köra hem henne.


Nyligen hittade vi henne vid ICA så hon fick sitta bak me hundarna och följa med hem...!


Nova var så sjukt speciell, många gånger kunde hon reta gallfeber på en men hon var så jäkla skön ändå!!


     

           


Nova


040710   

110903   


Jag velade fram å tebax i nästan 1 år om hur vi skulle göra med henne för hon började skita inne. Men i somras bättre hon sig, men så började hon så smått med detta igen... Men så skadade hon sitt ena öga på nå vis i fredags, i lördags var det ännu värre och jag kände att nu är det dax... Ville inte att hon skulle lida i onödan.


Men Novis är inte heeelt borta, hemma har vi kvar   Midaz & Znuffe   på 12 veckor:


 

Midaz är den vita och Znuffe är den andra.


Det är meningen att dessa coola grabbar ska flytta, så jag hoppas att de gör det snart för jag börjar fästa mig vid de...! 


Nova, vi kommer aldrig få uppleva en katt som Dig igen!!

Nova, hälsa Nisse från oss och ta hand om varann!

Nova, jag älskar & saknar Dig nå enormt!


Vila Mjukt min tokiga skitunge, Vila Mjukt.


//Suzzie   

 
 
Sara

Sara

5 september 2011 11:54

Krama på <3
Nova tittar på er från de vita molnen bara för att säga hej <3

http://lunaqueen.blogg.se

 
gizela Heqathes

gizela Heqathes

5 september 2011 17:34

Har inte vågat berätta för Gibbon ännu....han har precis börjat vara ute på tomten o jag e livrädd att han skall springa o leta efter sin mamma om jag berättar att hon e borta.....man skall vara ärlig men i detta fall så drar vi på ärligheten ett tag.
kram till dig.

http://www.heqathes.se

SuZZie

5 september 2011 18:03

Ååååååååååå

 
Ingrid

Ingrid

12 september 2011 21:34

Åh så tråligt att höra.... verkligen!!!!
Det finns två delar av Nova här i familjen med, det kan man ana vissa gånger när dem är så där "helflänga" ;-)
Sov Sött Fina Nova!!!!
Kramar i mängder, Ingrid

http://iddeh.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SuZZie - 31 januari 2013 06:58

Bloggtorka Deluxe. Eller har jag det? Facebook har fått agera blogg sista månaderna. Har fått mer respons där än vad jag någonsin fått här så därför har det väl blitt som det blitt. Får se om jag lägger ner bloggen, eller hur jag gör. ...

Av SuZZie - 2 mars 2012 13:21

Mitt liv... Det suger just nu... Rätt hårt... Man kanske kan säga att jag är nere i en rätt djup svacka nu... Vet varken ut eller in... Vill inte prata om det... Vill prata om det... Men kan inte... Vet inte vad jag vill... Vet inte vad jag kän...

Presentation


Jag är en stolt:
Amstaffägare
Parsonägare
Kaninuppfödare

~Största finaste stjärnorna uppe på himlen är mina änglar Pantera & Ares~

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig


Ovido - Quiz & Flashcards