Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

Fredag 17 juni 2011

Av SuZZie - 17 juni 2011 07:24

Jaha joho, då var det fredag igen då, hualigen så fort det går. Bra på ett sätt och mindre bra på ett annat sätt. Bra för då är det snart 23 juni och mindre bra för då är det snart jäkla höst och vinter.


Igår var vi som sagt till Mora igen för att grytträna Pantera. Och tack vare bästaste Lotta så vart det lite bilder! Tuuuuuuusen tack söta Du!!!   


Lägger in bilderna, oförminskade:


 

 

 

 

 

 

 

 

Jag är grymt nöjd med henne även denna gång! Inte för feg och inte för het, helt lagom   


Hon var runt i gångarna utan problem, gången me vatten fick hon övertalas lite men skam den som ger sig. Där skulle Lotta ha varit me med kameran för jäklar så söt hon var när hon trampade sig genom vattnet, hihi.


Hon bryter lätt och det uppskattas!


Nä, jag tror verkligen på den här tjejen. Hon gör mig bara stoltare för varje vecka som går, i både det ena och det andra.   


När vi kom hem tog vi sista kvällspromenaden. Pantera fick som vanligt vara lös bakom ICA, och lyssnade bättre än någonsin, gullungen!


Å när vi kom hem från promenixen så fotade Per Pantera som hoppade upp å satte sig på en... ja va fan heter det då? Skitsamma, det skulle ialla fall föreställa en stubbe i skogen, haha. För att träna hennes balans och koncentration!


 

Sötungen min!!   


Nä, ner å kolla tvättmaskinen tro. Se om fatboysöverdraget är tvättad...! Eller om tvättmaskinen har krånglat igen...?


Nejdå, den här gången skötte den sig så nu var jag ut och hängde ut fatboysöverdraget. Å där ute vid syrenbusken satt en skatunge som inte kunde flyga...! Bäst för den att den är rapp i benen om jag släpper ut Pantera på gården... *host*    Gillar inte skator! De låter illa, de snor och de skiter överallt!!


Annars då? Jofan, bara fint. I eftermiddag ska vi till Borlänge en snabb vända. Måste till Transportstyrelsekontoret. Tydligen nå knas me ägarbytet me Blåa Faran. På tal om Blåa Faran, snubben ringde igår när vi var på väg till Mora, nu går saaben igen    Han hade bytt turbo å nu gick han som en klocka igen! Å den där från Gävle försökte nog blåsa oss en smula "ja det här ser inte bra ut, man måste byta motor. Du får 6000:- för annars passar det inte min budget" och vi sa nej tack och sen var han historia. Sen hörde han från Säter av sig, gav oss det vi ville ha, böt turbo och sen gick han igen. Jo jag tackar jag   


Så det känns kul, att han går igen. "Byta motor" ja tjena, haha.


Jaha nähä. Nu har jag inte haft min fikarkompanjon på morgonkvisten på typ 2 veckor, skitledsen är jag... snyft... Men men, bara gilla läget och dricka sitt kaffe helt själv... *piiiiik*


Ont i huvet börjar jag få igen också, orka!!


Ska ta en kik på gården och se om skatungen har vågat sig in på våran gård igen   


Nä, den här gången klarar han sig, tur för han!


Nä, om man skulle ta en sväng me snabeldraken igen kanske? Ja, så får det bli. Men först lite frulle.


6 dagar kvar!!!   


Ha en trevlig helg kära kommenterare!


Kramar// SuZZie

 
 
gizela Heqathes

gizela Heqathes

17 juni 2011 08:51

ja jag fikar oxå ensam,tråååkigt jööö kram

http://www.heqathes.se

SuZZie

17 juni 2011 08:56

Rätt åt Dig eftersom jag också får fika ensam jö... Kram bah!

 
Sara

Sara

17 juni 2011 09:19

Duktiga tjejen.
Hon kan bli ngt den dära, men äsch de kan man bara bli över dess ägare med så :=)

http://lunaqueen.blogg.se

SuZZie

17 juni 2011 09:23

Men Sara då, jäkla gullunge, ååååååå

 
Anna

Anna

17 juni 2011 14:54

Guud så fiin o duktig hon är Pantera :)
Går bilen bra förresten?

kram kram

http://www.balthasargizmo.blogg.se

SuZZie

18 juni 2011 18:12

Taaaack snälla =)
Gröna Pärlan går som ett lejon

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SuZZie - 31 januari 2013 06:58

Bloggtorka Deluxe. Eller har jag det? Facebook har fått agera blogg sista månaderna. Har fått mer respons där än vad jag någonsin fått här så därför har det väl blitt som det blitt. Får se om jag lägger ner bloggen, eller hur jag gör. ...

Av SuZZie - 2 mars 2012 13:21

Mitt liv... Det suger just nu... Rätt hårt... Man kanske kan säga att jag är nere i en rätt djup svacka nu... Vet varken ut eller in... Vill inte prata om det... Vill prata om det... Men kan inte... Vet inte vad jag vill... Vet inte vad jag kän...

Ovido - Quiz & Flashcards