Alla inlägg den 1 juni 2011

Av SuZZie - 1 juni 2011 10:03

Idag är det ingen vanlig dag för idag är det min käre mors födelsedag            


GRATTIS ännu en gång mamma!!!   


 

 

 

 

Jag å mamma sommaren -10   

Å min coola farsa ville vara me på ett litet hörn också      


Igår på förmiddan var jag & Åsa till skogs me Pantera & Inka för att lägga spår å "grytträna" lite. Gick skapligt med både det ena å det andra. Spåret sabbade JAG med handen på hjärtat, har man livlig fantasi så har man    Tyckte jag hörde ett morr där inne i skogen när jag gick med Pantera så jag avbröt henne...


På kvällen efter att åskan dragit vidare så åkte vi till hundklubben, tänkte titta lite på Åsa när hon var på kurs. Men de satt på verandan å jiddra så vi gick å kollade på Jeanette och hennes dobermann Donax när de tränade lite lydnad. De ska tävla om 1 månad så det lär man ju se   


 

En bild på Jeanette & hennes Lillsnorre som jag tog sep -09


Och imorrn är det agilitytävling så det ska vi också se, måste ju heja på Jenny & Funky för satiken   


 


Och på fredag pyser vi till Jönköping dårå. Spännande värre!


Vet inte, men det känns som om Pantera börjar komma in i någon sorts trotsålder...! Testar reglerna liksom. Spelar cool typ. Så igår kväll när vi kom hem så testade JAG henne lite...!


Öppnar skuffen. Öppnar burdörren å fröken gjorde sig beredd att hoppa ur men jag ber henne att stanna som vanligt så det gör hon direkt. Sätter sig och tittar in i mina ögon å väntar på ett varsegod. Tji fick hon! Jag säger "stanna!" och börjar gå runt bilen. När jag kommer till Per´s dörr så kommer en vit terrier i 180 blås. "Vaaaaad gör Du???" å hon skäms. Kastar in henne i bilen igen och gör om samma sak. Denna gången funkar det, så en varsin (Lyqzen var också me som vanligt) godis å sen samma sak. Men nu stannar jag framme vid huven några sekunder. Då kommer en vit terrier i 190 blås. Får lite skäll, skäms. Gör om samma sak, å hon fattar grejen. Å sitter snällt å väntar fast jag står still en stund, flera gånger. Duktig puma!


Så det märks att hon börjar testa gränserna här å där. Måste man komma på inkallning VARJE gång har också börjat komma.


Vid maten imorse så kollade jag om hon verkligen vet vad ordet varsegod betyder   


Ställer ner hennes skål å hon sätter sig å väntar med stora ögon. Så jag testar att säga olika saker som: Päron! Smörgåstårta! Pelikan! Var-så-god! Och varje gång jag sa nåt så röck det lite i henne, men hon satt kvar. Sen kom ordet "Varsego" å hon dubbelkollar med en snabb ögonkontakt å sen for hon upp som en raket, så visst förstår hon   


Å så har vi Lyqz...! Hans mage. Den har fan varit KLOCKREN sen jag böt till Doggy Extra Skonsam!!! Han har inte haft ont i magen en enda gång sen jag böt & han bara fått torrfodret, han dregglar(!) när jag gör iordning maten, han fiser inte, han skiter bra, hans päls är blank å fin, han är piggare å gladare, jag har fått en ny Lyqz!!!   


Varför testade jag inte detta foder TIDIGARE för?! Men bättre sent än aldrig!!


Ja nä, om man skulle starta en maskin me tvätt kanske. Å ta en sväng me dammsugarn också kanske.


Ha en trevlig Helg kära kommenterare!


Kramar// SuZZie

Ovido - Quiz & Flashcards