Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

Fredag 26 aug 2011

Av SuZZie - 26 augusti 2011 08:13

Idag fyller min älskade pappa år! GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS älskade far!!!     


Idag känns det lite tungt... Jag tror att jag beslutar mig för att låta Elai få komma till världens bästa Gizela & Thomas, som det var sagt från början...!


Min nojja kommer bara förstöra allt... Pantera & Elai rök ihop lite i förrgår, å jag går å är orolig att det ska hända igen fast i värre dos... Å blir det värre så är det ju Pantera som kommer få ta värsta smällen... Å jag skulle inte kunna förlåta mig själv om hon går och blir skadad pga att jag VILL ha kvar Elai...


Har suttit å pratat om detta med Gizela imorse, å tårarna kunde inte hålla sig borta... Känns skiiitjobbigt, fast jag vet att hon får det bättre än bäst om hon flyttar till de. Men ärligt talat så inbillade jag mig att hon skulle bli kvar!


Detta hade varit så mycket lättare om hon var en dryg och jobbig jävel, men det är hon ju inte, hon är världens mysigaste hund.


Hon visste inget om att gå fint i kopplet när hon kom, hon var mer vild än tam ute. Nu när man är ute så går hon fint. Lyqz ytterst, Elai i mitten och Pantera innerst mot mitt ben. Drar inte längre!


Nackdelen med henne är väl att hon är så himla hoppig, tur hon är så liten säger jag bara. Hon är en studsboll. Så glad! Så lycklig! Man kan inte bli arg på henne.


Hon älskar att krypa ihop nära nära nära en i sängen   


Det är mycket "tänk om...!" i min hjärna nu. Tänk om vi inte haft Pantera till exempel... Tänk om Elai kunnat vara yngre... Tänk om... Tänk om...


Jag älskar den här lilla ungen så det värker i hjärtat!!!   


Å jag som inte skulle svika henne... Nu är jag ju på väg att göra det...!


Men hon har ju fått träffa Gizela & Thomas, å av det jag såg då så såg man att hon tyckte om de. Igår fick hon till exempel träffa min morbror, å man såg på henne att hon inte riktigt släppte honom enda in på livet...! Så nog känner hon vem som är hundälskare och inte...! Min morbror gör alla fel man kan göra när han hälsar på en ny hund...


Hon är så speciell, hon är så snäll, kärleksfull, glad, lycklig. Hon lever i nuet!


Elai ska stanna inom Familjen, hon är alldeles för speciell för att skickas till någon okänd.


I eftermiddag kommer jag ta beslutet...


Tänk att ett så egentligen lätt beslut kan vara så in i helvete svårt samtidigt...


Men det är ju för att jag älskar henne, VILLE verkligen att det skulle funka, VILLE VILLE VILLE!!!


       


Elai, jag har älskat Dig sen jag såg Dig första gången, å kommer alltid att göra!!!


Känslan av att förlora någon man älskar, gör så jävla ont så det finns inte...  


Nu ska jag grubbla vidare...    


Ååååå, nu ligger ungen på rygg och sprattlar å gör konstiga ljud...   


Ha en bra dag kära kommenterare!


Kramar// SuZZie   

 
 
gizela Heqathes

gizela Heqathes

26 augusti 2011 09:27

nu sitter jag o bölar......tack för det,fan i helvete...varför bölar jag...jo jag känner din ångest men vet du,du sviker inte henne,som du skrev,hon e kvar inom familjen hon blir en La Familia medlem så hon försvinner inte ur ditt liv. Sen skall du inte tänka att OM inte Pantera fanns osv.Pantera e din hund,ditt hjärta din ögonsten din efterlängtade bebis...hade hon inte funnits så hade inte E kommit in i ditt liv...allt har en mening det vet vi båda två.Detta e ett beslut som du o ingen annan måste ta.Oavsett vad du bestämmer så har det en mening. Älskar dig lilla vännen o du skall må bra,kram

http://www.heqathes.se

 
Sara

Sara

26 augusti 2011 10:09

Vännen,
Du ska inte vara ledsen, för hon kommer att stanna inom er familj och du kommer att få träffa henne hos Gizela och ja tror Gizela tar mer än gärna hand om henne.

Vet om att tankarna kom upp me tanke på Ares men du gör de rätta och hon får stanna inom familjen.

All kärlek till dig <3

http://lunaqueen.blogg.se

 
Ingen bild

Jill,Trixie och Turbo

26 augusti 2011 11:18

Sänder en massa kramar. Tänker på dig och hoppas du kommer fram till det bästa beslutet. Du vet var jag finns om du behöver prata. Kram

 
Ingen bild

Sussie

26 augusti 2011 22:03

Beslut där ens hjärta är inblandat är alltid svåra att fatta. Det blir bra, Suzzie du gör rätt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SuZZie - 31 januari 2013 06:58

Bloggtorka Deluxe. Eller har jag det? Facebook har fått agera blogg sista månaderna. Har fått mer respons där än vad jag någonsin fått här så därför har det väl blitt som det blitt. Får se om jag lägger ner bloggen, eller hur jag gör. ...

Av SuZZie - 2 mars 2012 13:21

Mitt liv... Det suger just nu... Rätt hårt... Man kanske kan säga att jag är nere i en rätt djup svacka nu... Vet varken ut eller in... Vill inte prata om det... Vill prata om det... Men kan inte... Vet inte vad jag vill... Vet inte vad jag kän...

Ovido - Quiz & Flashcards