Direktlänk till inlägg 23 augusti 2011

Tisdag 23 aug 2011

Av SuZZie - 23 augusti 2011 06:45

Helgen är över, gick fort som satiken den. Tråkigt nog!


Först: GRATTIS på födelsedagen ännu en gång Susann!!!     


I fredags var vi till Borlänge å shoppade lite. Skulle ha en grytpejl (Terrier Finder) till Pantera bland annat, fick passa på när jag helt oväntat fick tebax närmare 2000:- på skatten. Sånt gillas!! Så nu har vi äntligen en pejl å det kan börja jagas på riktigt snart.


  


Fick pejlen för 1600:-   


Sen kom lördagen. Upp kl.5 för att göra sig klar för att jobba 6-9! Sen hem å duscha å greja för att sen åka till Söderfors/Örbyhus å träffa en del av min släkt. Pörskans trevligt!


  Lillebror Ricky, Susann & Liam. Mamma & Pappa. Moster Päivi, Magnus, Rebecca. Mikkan & Tuva-Li. Mikkans farbror Eino & hans tjej.  


Synd att regnet öste ner hela dan, annars var det suptrevligt!!


Jag fick hålla mitt syskonbarn Liam, såååå söt unge!!    Han kommer nog få många tjejer sen när det är dax för sånt, hihi.


Jag fick även hålla mitt kusinbarn Tuva-Li som var 12 dagar gammal(?), såååå liten & söter!!   Hon sov hela tiden vi var där, inte ett pip hörde man. Sånt gillas, hihi. Tysta bebisar alltså!


 


När vi var klara hemma hos Mikkan åkte vi med moster å ligan på en pizzeria. Mamma å ligan åkte hemåt. Tråkigt som fan att säga hej då, timmarna går alldeles för fort!!   


Pizzan var det tunnaste jag skådat, smaklös var den också... Men skitsamma, vi hade en trevlig stund med moster å alla ändå   


När pizzerian var avklarad så åkte vi tebax till Söderfors. Åkte till en lägenhet. I torsdags ringde min moster mig, frågade om jag visste någon bra som kunde ta en amstaff/bulldog(?!)valp. Men det gjorde jag ju inte så där direkt. I fredags frågade jag Gizela om hon visste nån, dum fråga. Hon skulle till Gizela!


Sen säger jag till min moster att jag hittat en bra å att hon kunde följa med oss i lördags. Skitbra tyckte alla.


Lilla Elai verkar inte ha haft en lätt start i sitt liv... Hon är bara 5 månader men verkar ha varit med om en hel del redan, verkar ha fått flyttat runt också... Hon var tydligen tänkt att bli en vakthund till tjejen vi hämtade hos... (Finns det nå sämre vakthundar än amstaffar å dylikt!?) Men nu hade tjejen fått jobb å var ensamstående mamma så det funkade inte längre. Nyligen hade Elai fått vara hos någon i en vecka där hon inte hade fått komma ut alls... Hon erkände (Bra!!) att Elai var understimulerad! Hon sa även att Elai hade börjat gått henne på nerverna, hon var färdig att strypa henne.


När vi kom in i lägenheten möttes vi av världens gladaste valp, hon skulle pussa på allt å alla. Hon skulle sitta i mitt knä.


Efter en stund kom tjejens mamma ut från toan, såg lite chockad ut. Å var ledsen att Elai skulle flytta. Sen säger hon till Per "Ni säljer inte henne va...?" och Per sa "nej då, det gör vi inte" och i samma sekund kände jag "hoppsan, ingen har sagt hur det egentligen var sagt här...!"   


Sen sätter vi henne i bilen. Pantera & Lyqz börjar fråga vem hon är.


Hon fick sitta med mig fram på golvet. När vi släppte av min moster la hon sig ner för att sova, med huvet på mitt ben   


Jag smälte...!


 


När vi nästan är hemma stannar vi till i skogen. Nu var det första gången hundarna fick träffas riktigt. Det gick bra...!


När vi kom hem fick hon träffa Izon, det gick så klart bra det me.


Sen kom söndan, dagen då Gizela & Thomas skulle komma!   

Meningen var ju som sagt att hon skulle följa med de hem...!

Men Thomas tänkte faktiskt till, hur skulle det gå med deras Dogo Argentino...? Vi kom överrens om att det var bäst att vänta.


Men när de åkte sen så kände jag bara att om det nu funkar här, då kan väl hon stanna här...?


Känns som om jag sviker henne om jag skickar iväg henne... Fast jag vet att hon skulle få det bästa hemmet hos Gizela & Thomas med familj.


Jag tror ärligt talat att hon börjar platsa brevid Lyqzen på "En-Hund-På-Miljonen-Listan" å då vet ni hur fethöga poäng hon får...! Det känns som om jag skulle kunna få liknande känslor för henne som jag har för Lyqz...!


Hon är såååå mysig, såååå kärleksfull, såååå snäll, hon bryr sig knappt om de andra djuren, men det bästa: hon ÄLSKAR människor!


Hon är alltså en liten Lyqzkopia...!


 

 

 

     


I söndags innan   La Familia   dök upp åkte vi till skogs me Pantera, Lyqz & Elai. Det var som en dröm! Jag vågar inte släppa lös flickorna samtidigt än, för jag vill känna att jag har full koll. Så om Pantera var lös fick Elai vara kopplad och tvärtom. Å det gick så jäkla bra.


       

   

 

     

       

 

     

 

  


Än så länge känner inte Pantera nå agg alls mot Elai, hon som annars brukar ha rätt svårt för nya hundar...! Men jag tror hon känner att Elai är vänligt sinnad...?  


Så OM det fortsätter att funka så här bra så kommer Elai få stanna här! Punkt och slut!   


Å stannar Elai här, så ska vi börja träna, NÅN gång SKA jag stå på lydnadsplanen. Jag SKA det!!


I skrivande stund ligger Elai å nannar på en bädd alldeles här brevid mig, gullungen. Hon är nog rätt trött...! Har varit på promenad med Åsa å lite hundar. Blev ett riktigt tjejgäng idag faktiskt. Pantera, Elai, Ronja, Ejja & Inka. Å det gick skitbra!


Å efter den promenaden känns det ännu bättre mellan Pantera & Elai...!   


De turades om att bära skräp de hittade, plockade det ur munnarna på varann. Då å då vart det busförsök. Det kändes bra helt enkelt!


Åter till La Familia! Gizela hade med sig 2 gotlandskaniner, 1 rex, en duva, 7 kg Olewo Morötter, 1 burk sälolja, 2 burkar B-vitampiller. Glömde inget nu va? GULD!!!!!! 7 kg Olewo för 500:- är ju som taget!


Ja nä, det var väl allt för denna gången.


Ha en fortsatt trevlig dag kära kommenterare!


Kramar// SuZZie

 
 
gizela Heqathes

gizela Heqathes

23 augusti 2011 15:10

Klart det kommer funka m brudarna ihop,nemas problemas...Såg ju hur trygg hon var med er,kröp ju IN i Per oxå så det finns inget OM det funkar eller OM det inte funkar...Det funkar nu o sen oxå.
Ja klart du skall ha lite smått o gott när vi kommer,hihihi.Glad att det används o uppskattas. Bara tiden som flyger iväg så jävla snabbt....
kram till er båda två...

http://www.heqathes.se

 
Sara

Sara

23 augusti 2011 15:38

Åååh vadhärligt,
Men du är en riktig hundmänniska så klart att hon trivs i din närhet <3
Får passa på att träffa henne snart då.
Bamsekram vackre du

http://lunaqueen.blogg.se

 
Ingen bild

Liams mamma :)

23 augusti 2011 21:19

Oj va stolt jag blev att jag fick stå först hihi TACK!!! :) Gullig kommentar om mitt lilla hjärta oxå!!! <3 Han blev superglad för sin nalle och den passar perfekt i hans rum :) Jag sa faktiskt i bilen på väg hem att jag tyckte det va skit synd att jag inte hälsade på dina hundar, hade totalt hjärnsläpp...att jag inte fattade att de satt där i skuffen *sjukt*. Kul me en söting till, kul att det verkar funka så bra oxå :) kram

SuZZie

24 augusti 2011 06:47

Klart födelsedagsbarn ska stå först, hihi! Vi irridae runt i Borlänge hela dagen, å "vaaaad ska vi köpa...?" å som vanligt fick man beslutsångest så till slut fick det bli nallen å Liam-klistermärkena =)Äsch, inte ska Du känna så heller, det vart ju lite mycket under de få timmarna, man hängde inte riktigt me å huxflux skulle alla åka å det vart lite panik på torpet. Kram på Dig

 
Lotta

Lotta

24 augusti 2011 15:33

Men vilken fin liten tös ni fått hem :D Ser helt bedårande ut! Och jag säger som Gizela häruppe, klart det kommer funka! :D Du är bäst Suzzie, börja förstå det vännen ;)

Kramar från oss i Norrland!

http://lotta1990.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SuZZie - 31 januari 2013 06:58

Bloggtorka Deluxe. Eller har jag det? Facebook har fått agera blogg sista månaderna. Har fått mer respons där än vad jag någonsin fått här så därför har det väl blitt som det blitt. Får se om jag lägger ner bloggen, eller hur jag gör. ...

Av SuZZie - 2 mars 2012 13:21

Mitt liv... Det suger just nu... Rätt hårt... Man kanske kan säga att jag är nere i en rätt djup svacka nu... Vet varken ut eller in... Vill inte prata om det... Vill prata om det... Men kan inte... Vet inte vad jag vill... Vet inte vad jag kän...

Ovido - Quiz & Flashcards