Direktlänk till inlägg 18 augusti 2011

Torsdag 18 aug 2011

Av SuZZie - 18 augusti 2011 12:57

Långt mellan blogginläggen nu, men det har inte funnits nån blogglust faktiskt.   


Lite mör i kroppen idag... Jag å Åsa å lite hundar (Lyqz & Pantera och Ejja & Inka) tog mördarsvängen igår. Vi gick i ganska rask takt så vi tog svängen på 2 timmar. Vintertid ligger den på ca 2½ timme. När vi närmade oss hemgång så var vi inte ens trötta!? Vi hade kunnat gå lite till   


Vi kommer hem. Hivar i oss lite vatten. Vi går upp på övervåningen, jag skulle visa Åsa en film på något fränt som kan få pälsen att resa sig.


Men jag hinner inte ens väcka liv i datorn förrän min mobil sjunger så fint (Basshunter) "Nu är det nån som ringer, som har nåt att berätta så skynda Dig att svara så att jag kan förklara. Nu är det nån som ringer som har nåt att berätta men är Du inte sugen så lyft inte på luren."


Det var Per. Så när jag såg att det var han fatta jag direkt vad det handlade om...! Rådjur!


Jag svarar. Han frågar vart jag är å jag svarar hemma. Han lät lättad. Ber mig sen att ta en hund och komma dit. Han hade "skutit på en bock".


Jag & Åsa slänger oss i bilen. Kommer fram till våran bil, byter bil och åker vidare till Per. Där på åkern ser vi en BOCK...! Vi ringer till Per som inte tror oss först. Han smyger dit för att kolla om det var bocken som han sköt på. Icke sa Nicke, det var en annan!


Vi tar oss sen till platsen där Per sköt på rådjuret. Pantera fattar genast vad det handlar om å sätter ner näsan och börjar jobba!! Inte en droppe blod, inte ett hårstrå. Hade han verkligen träffat? Men Per sa att den hade hoppat till och sparkat me bakbenen så jag tyckte att han BORDE ha träffat...?


Jag berömmer henne försiktigt medans hon jobbar, hon söker av området sakta och noga!


Sen får hon upp spåret och sen bar det av, sakta men säkert och noga. Hon börjar dra mer bestämt. Vi kommer upp för en liten kulle, eller vad man ska kalla det. Massa blåbärsris, eller vad det var. Nå typ av ris ialla fall (man hade ju annat att tänka på).


Och plötsligt så utbrister jag "HÄR ÄR DEN!!! PANTERA HITTADE BOCKEN!!!" och jävlar i min lilla låda vilken känsla gott folk!!   


Pantera hittade alltså bocken som Per sköt! Han låg stendöd efter ett perfekt skott!!   


Hade Per gått några meter till så hade han nog hittat den själv, men jag är glad att han ringde på oss så Pantera fick visa vart skåpet skulle stå.


Jag blev även lite paff att hon inte reagerade som hon annars gjort på träningarna, ni vet, älgklövarna var ju livsfarliga! Hon brukade ligger mer eller mindre på mage för att komma fram så säkert som möjligt.


Men igår var hon helt annorlunda, inte alls rädd eller så. Hon kändes SÅ perfekt!


Hon fick massa beröm och började snart bita tag i rådjuret. Men inte ett uns av bytesmedvetenhet! SKÖÖÖNT!!!


Mitt i alltihopa är det nåt som killar mig på halsen. Jag kliar till men tänkte att faan va den myggjäveln var envis! Åsa tittar på mig, stelnar till och för sin hand mot min hals i slow motion (kändes det som) och jag fattar DIREKT vad det handlar om & paniken kommer som ett paket på posten. ÄLGFLUGA!!!!!!!!!!!


Åsa fick bort aset å dödade den. Andas!! Sådär!!


Efter mycket om och men kommer vi ut till bilen igen. Bort me hundarnas fatboy och in me bocken i hundburen.


Å jag & Åsa fick extra motion pga "bockletandet", bra det, hihi. Sen ringer B-E, de har skjutit en räv så vi alla åkte dit.


I normala fall skulle Pantera ruska om räven men den luktade alldeles för snuskigt för att hon skulle vilja sätta tänderna i den. Även foxterrierflickorna tyckte den var snuskig. Den enda som satte tänderna i den var stövaren Gramse   


Behöver jag säga att Pantera somnade ovaggad igår...?  

Hon drömde även nåt av ljuden att döma, tror nog hon drömde om sin bock, vaktade den mot sugna hundar, hihi.


En till som somnade ovaggad igår var jag. Sjutton gubbar va jag nannade!! Orkade inte upp imorse när Per skulle upp heller, somnade om å vaknade kl.10   


Som jag sa till Åsa igår: Vi fick känna oss både duktiga och viktiga igår, hihi.


Ikväll ska jag träffa fröken Terner och hennes superfina   dobermann   Donax. Vi ska ut och gå en timme medans de har skotträning på klubben. Hoppas Åsa vill hänga med också   


För övrigt mår jag så jäkla bra. Livet rullar på och det verkar som att lyckan är här för att stanna ett tag. Fick även ett efterlängtat och trevligt mail imorse som gjorde dagen ännu bättre...!   


Även en trevlig pratstund med min bästaste Gizela har hunnits med idag   


Näe, lite frulle kanske? Har glömt bort att äta idag.


Ska se om jag kan ladda in bilderna från min mobil i datorn sen, så jag får lägga in "Team Jägarna" (Per & Pantera me bössan å bocken i skogen).


Ha en fortsatt trevlig dag!


Kramar// SuZZie

 
 
gizela Heqathes

gizela Heqathes

19 augusti 2011 09:47

jaha så trevligt inlägg o så kommer det en jävla älgfluga mitt i.....hatar de.Fan hon e duktig lilla vovven,kan nog bero på vem ägaren e,fniss.Ja lite oftare bloggande tack...nu måste vi åka o kolla till dig då du bloggar klent,måste se så allt e ok....ses på söndag..SENAST!!!!!!kram

http://www.heqathes.se

 
Therese

Therese

22 augusti 2011 17:00

va fina bilder. Helt underbara.

http://trassligatizzan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SuZZie - 31 januari 2013 06:58

Bloggtorka Deluxe. Eller har jag det? Facebook har fått agera blogg sista månaderna. Har fått mer respons där än vad jag någonsin fått här så därför har det väl blitt som det blitt. Får se om jag lägger ner bloggen, eller hur jag gör. ...

Av SuZZie - 2 mars 2012 13:21

Mitt liv... Det suger just nu... Rätt hårt... Man kanske kan säga att jag är nere i en rätt djup svacka nu... Vet varken ut eller in... Vill inte prata om det... Vill prata om det... Men kan inte... Vet inte vad jag vill... Vet inte vad jag kän...

Presentation


Jag är en stolt:
Amstaffägare
Parsonägare
Kaninuppfödare

~Största finaste stjärnorna uppe på himlen är mina änglar Pantera & Ares~

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig


Ovido - Quiz & Flashcards