Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

Onsdag 10 aug 2011 *bildbomb*

Av SuZZie - 10 augusti 2011 08:15

Jahopp... Då började Per jobba i måndags igen då... Vars tog de där 4 veckorna vägen!?   


Å helgen är över sen ett tag tebax också. En riktigt lyckad helg tycker jag. Fredagen satt vi och väntade på min ena kusin som skulle komma å hälsa på oss. Vi vänta å vänta, å så ringer hon vid typ 12-tiden å talar om att de inte kunde komma, skulle komma i söndags istället. Å så kom söndagen (om vi hoppar lite, hihi) å vi vänta å vänta. Så sms:ar jag henne vid 9-tiden å frågar om de skulle komma. Å så sitter jag å Per å skämtar om att de kommer säkert inte å så säger jag att OM de inte kommer så är enda godtagbara ursäkten BB. Å så får jag svar å hon skriver: "Mitt vatten har gått så vi är på väg till BB nu. Kram" Så då kunde man ju bara skratta, vi som just satt å skämtade om det, hihi.


Så i söndags kväll fick alltså min kusin en liten bebis, en liten tjej      


Ja, å så hoppar vi tebax till lördan   

Gick upp tidigt. Mamma, pappa & hundarna skulle komma   

Vid 9-tiden dyker de äntligen upp å vi åt frulle tillsammans   

Efter frullen tog vi en promenad me alla hundarna. Å sen hem igen å satt å småprata lite för att sen åka hem till mormor.


Sen gick tiden alldeles för fort å det var dax för oss att åka hem för att duscha å göra oss iordning. Dax för bröllop!


Vid 14:30 fick vi mer finbesök: Anki med familj   


Vid 15-tiden kom Per´s morbror å blivande fru hem till oss. Då var det dax att åka till Kvarna för fotografering.


Kl.16 intog vi plats i kyrkan.


Tycker det var ett mysigt bröllop. Enkelt och fint! Allt kändes avslappnat. Så skönt!


Efter kyrkan åkte alla vidare till bystugan där det skulle ätas m.m Precis när vi ätit klart ringer pappa.


Så vi åker hem till mormor för att lämna tebax mammas å pappas kamera som Per lånade. Å för att säga hej då...   


Sen hem å pissa å rasta hundar å kläcka en iskall Norrlands Guld. Å sen tebax till bröllopsfesten, eller vad man kallar det, hihi. Där fixade Anna-Stina ) en drink till mig, vad det nu var för nåt, den var typ röd och skitgod ialla fall. Per fick äran att vara nykter.


Slank ner några drinkar till å det började sakta men säkert snurra så där skönt i lilla huvet, hihi. Fick lite dåligt samvete på slutet när jag tappar taget om mitt glas å drinken åker i golvet men innan den landar där så åker så klart innehållet över Anna-Stinas flodräkt...!   


Hade riktigt trevligt faktiskt. Å så fick jag vara med min Anna-Stina också, med henne vid min sida har jag alltid trevligt, även på det tråkigaste ting.


Tror vi drog oss hemåt vid 23-tiden. Ut me hundarna. Å så vart det sängen vid 23:40, å precis när vi ska lägga oss så får vi ett varsitt sms från pappa: "Hemma!" så då kunde man somna lugnt och fint.


Å sen vakna man på söndag morgon, rätt tidigt. Å hade värsta ångesten: skulle ju jobba!


Bonnie fick följa med å jobba å hon skötte sig skitbra.


Sen kom söndag kväll å det vart att vi åkte till Rättvik för att möta upp Bonnies ägare då de inte kunde åka hela vägen till oss pga trött barn...


Kändes skumt att lämna över Bonnie, på nåt vis kändes hon som våran hund. Vet inte hur jag ska förklara. Men samtidigt känns det skönt nu, att bara ha våra egna tre igen å rutinerna kan rulla på som vanligt.


Det var verkligen en prövning att ha en sån fruktansvärt rädd hund hemma. Skulle nog inte klara av att ha en sån hund, nog är det skönt me folkälskande hundar ändå.


Jahanähä, va ska man skriva om nu då? Kanske man skulle lägga in "lite" bilder...? Från 1 augusti kanske, när vi var å badade Lyqz & Pantera?


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

           

         

       

         

         

         

         

         

       

     

 

Fööörlåt älskling, men jag kunde bara inte låta bli, hihihi. Per vill bli som en viss Oskar Drougge      


           

         

         

                             

Vad gör man inte för sina juveler!? Måste man offra sina torra kläder för att lära sin prinsessa simma riktigt så gör man det   

         

         

   

     

Det där var alla 115 bilderna (som från början var 450...!) från 1 aug   

Hoppas ni gillade de!?


Å kanske lite bilder på Bonnie:

         

           

Fanns INGE ont i den tjejen, hon var bara så folkskygg, men den som blev accepterad fick sig en vän för livet   

Jahanähä, såg nu att jag har ännu mer bilder liggandes...!

21 juli:

 

En kaninunge som egentligen skulle säljas men som blev kvar...!


 


23 juli:

         


Izon 27 juli:

           


Pantera 27 juli:


      

Jahaaa, DET var nog allt i bildväg jag hade att bjuda på.   

Annars då? Jofan, fina fisken. Livet leker! Å något som betyder väldigt mycket är väl att jag har rett ut saker å ting med min bror i måndags, sååååå skönt! Har faktiskt saknat min lilla lillebror   

Nä, om man skulle anse sig vara färdig tro...? Ja, det får duga så här.

Ha en fortsatt trevlig dag kära kommenterare!

Kramar// SuZZie

 
 
Sara

Sara

10 augusti 2011 14:25

Gud va söt Bonnie var med ett öra uppe :)
Men verkligen skönt om ni fixat upp de du o Ricky.


Äsch, smällar man får ta ibland tappar man lite dryck här o där. Men visst förstår om de kommer mer på en sådan klänning...

Vi får hoppas vi hinner ses när ja kommer upp!
Kram <3

http://lunaqueen.blogg.se

SuZZie

10 augusti 2011 14:34

Jaaa, hon var riktigt söt med sina veliga öron =,o)

Ja man får ju det, jag kan ju liksom inte rå för att glaset var kladdigt så det gled ur handen på mig ;o)

Det hoppas jag me

 
Lotta

Lotta

10 augusti 2011 19:16

Gud vad mkt fina bilder Suzzie!

Kul med inlägg igen ;) Keep it up!

Kramar

http://lotta1990.blogg.se

 
gizela Heqathes

gizela Heqathes

10 augusti 2011 21:23

mmm,vilka bilder så najs att se vovvarna...men du,vill verkligen Per se ut som om han inte har nån hals...näe nu får han tänka om hahahaha. Ja vad gör man inte för sina hundar hehehehe klädsim e heeeelt okej,fniss kram

http://www.heqathes.se

 
Ingrid

Ingrid

14 augusti 2011 20:33

Jättefina bilder!!! Speciellt på badbruden i jeans och t-shirt, fniss ;-)
Hoppas allt är väl med er!
Kram på dig!!!!

http://iddeh.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sussie

15 augusti 2011 17:24

Håller mitt löfte :)

Härligt att se din prinsessa bada tycker jag, och dig me för den delen haha :)
Visst är det kul med lillbebisen, hoppas vi kan åka och hälsa på men det är inte säkert hon vill ha vår lilla dit. Är ju så känsligt med imunförsvar och grejer när de är så små.

Vi är oxå inne på sista semesterveckan tillsammans nu...känns lite vemodigt :(

Kramar till er

 
Nataly & Herrman

Nataly & Herrman

18 augusti 2011 14:45

Jag är så totalt värdelös på att kommentera men jag kollar ofta på bilderna iafl ;)

http://baibee.moonfruit.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SuZZie - 31 januari 2013 06:58

Bloggtorka Deluxe. Eller har jag det? Facebook har fått agera blogg sista månaderna. Har fått mer respons där än vad jag någonsin fått här så därför har det väl blitt som det blitt. Får se om jag lägger ner bloggen, eller hur jag gör. ...

Av SuZZie - 2 mars 2012 13:21

Mitt liv... Det suger just nu... Rätt hårt... Man kanske kan säga att jag är nere i en rätt djup svacka nu... Vet varken ut eller in... Vill inte prata om det... Vill prata om det... Men kan inte... Vet inte vad jag vill... Vet inte vad jag kän...

Presentation


Jag är en stolt:
Amstaffägare
Parsonägare
Kaninuppfödare

~Största finaste stjärnorna uppe på himlen är mina änglar Pantera & Ares~

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig


Ovido - Quiz & Flashcards