Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Tisdag 19 april 2011

Av SuZZie - 18 april 2011 07:53

BILDBOMBSVARNING!!!


Ny vecka igen då! Helgen var härligt skön på alla sätt och vis! Vädret har varit kanoooon hela tiden och hälsan är på topp   


I fredags fick jag för mig att kolla brevlådan. I lådan låg ett mystiskt kuvert och ett paket. I kuvertet låg ett La Familia-halsband från min Giiiizela...!  


 

 

 


Shit, direkt efter att jag såg vad som fanns i kuvertet och efter att jag såg vad som stod på halsbandet så sprängdes tårarna fram satan, såna där glädjetårar alltså!! Blev sååååå GLAD!!!! Å när Per kom hem från begravningen så såg han direkt att jag hade ett nytt halsband (men det tar ibland flera dagar innan han ser att man bytt gardiner, haha)! Bara ÄÄÄÄÄLSKAR halsbandet, sitter perfa och är sååååå FINT!   


I paketet låg kläder som min kära mor skickat   


I fredags eftermiddag/kväll åkte vi till Älgberget och på hemvägen stannade vi till vid lilla sandtaget, jippiiiiiii!


Här är lite bilder: 


 

En ekorre precis innan vi kom fram till Älgberget   


Och uppe på Älgberget:


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag rullar snöbollar till hundarna   


 

 

 

 

 

 

 

                                                


Å  efter det blev det som sagt lilla sandtaget & lite flirtpole:


 

Taggade vovvar!


 

 

 

 

 

 

 

Där höll jag själv på att glida av sandberget, hihi.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Å så kom fredag kväll, sista rastningen, nu ska vi skryta liiiite...!   Som vanligt så släppte jag Pantera bakom ICA.


Jag får sen för mig att ha is i magen och ha henne lös resten av vägen hem. Hon går fot hela vägen hem!!!!!!!!!!!!!!!!!   


Snacka om att jag sov gott efter det, min duktiga lilla prinsessa!!! Som en annan dag förra veckan, när vi tog en skogspromenad i buo. På väg till bilen håller jag och Per handen, jag undrar vars min vita lilla terrier tagit vägen. Kollar runt men såg bara Lyqz, vafaaaaan. Men det var ett ställe jag hade missat att kolla...!


Mellan oss...!  DÄR var hon, gick mellan oss och gjorde det hela vägen till bilen. Så jääääkla söt!   


I lördags morse jobbade vi. Efter det vilade vi ett tag! Efter det vaknade vi till liv. Men VAD skulle vi hitta på? Fick bli en tur till Älgberget/Ejen/Ljusbodarna typ.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

En fin tjädertupp!

Sen var vi på hemmaplan igen:

 

 

 

 

 

 


Å så kom söndagen. Först jobba dårå. Å sen vart det skogen igen på kvällen.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


På vägen hem såg vi nåt som låg i diket, vi vände och där låg en död slaguggla. Vi slängde den i bilen och åkte till fågelnissen i Mockfjärd och han berättade vad vi skulle göra. Vi ska skicka ringnumret till Ringmärkningscentralen och efter ett tag kommer vi få svar om när och var den märktes. Kan vara spännande!

 

 

 

 

 

Å sen kom gårdagen dårå. Fick för mig att fota hermelinungarna som bara blir farligt sötare för varje dag som går...!


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Är de fina eller är de fina!? En chinchilla stannar nog här...!

Ja nä, om man skulle publicera detta inlägg tro så vissa kan tagga ner, hihi.

Men ha en fortsatt trevlig dag kära kommenterare!


Kramar// SuZZie

 
 
♥ Sara

♥ Sara

19 april 2011 15:30

Vilket snyggt halsband, gör Gizela de själv?
Blir så chockad när man ser snöö, de var länge sen. här skiner solen o man bara njuter

Bamsekram vackra du

http://lunaqueen.blogg.se

 
Ingen bild

Jill och Trixie

19 april 2011 18:32

Helt underbara bilder och underbar läsning. Fortsätt så. Kram på dig och vovvarna

 
gizela Heqathes

gizela Heqathes

19 april 2011 19:54

gulle dig,bara det bästa till dig det vet du.....
vafan va dum jag såg ut när det var lösen hahahaha m nu e jag här....min hermelin fick ingen chinchilla,suck.Men jag har fina rexbebisar,det du.stor kram till dig ifrån mig.

http://www.heqathes.se

 
Ingen bild

Jill och Trixie

20 april 2011 08:21

Är så glad att jag lärde känna dig via vovve. Har alltid någon att bolla mina frågor med. Kram på er alla

SuZZie

20 april 2011 09:51

Åååå, gulle Dig! Bara höra av Dig när det är nåt, kan jag hjälpa så gör jag mer än gärna det

 
Helfena

Helfena

20 april 2011 11:58

Finfina bilder!Glad påsk! kramar

http://www.balstavidlund.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SuZZie - 31 januari 2013 06:58

Bloggtorka Deluxe. Eller har jag det? Facebook har fått agera blogg sista månaderna. Har fått mer respons där än vad jag någonsin fått här så därför har det väl blitt som det blitt. Får se om jag lägger ner bloggen, eller hur jag gör. ...

Av SuZZie - 2 mars 2012 13:21

Mitt liv... Det suger just nu... Rätt hårt... Man kanske kan säga att jag är nere i en rätt djup svacka nu... Vet varken ut eller in... Vill inte prata om det... Vill prata om det... Men kan inte... Vet inte vad jag vill... Vet inte vad jag kän...

Ovido - Quiz & Flashcards