Direktlänk till inlägg 15 april 2011

Fredag 15 april 2011

Av SuZZie - 15 april 2011 12:43

Jaha, då var det redan fredag då, fattar inte vars veckorna tar vägen alltså!   


Per drog precis iväg till Mockfjärd på begravning, jag slapp följa så jag tänkte passa på att blogga lite. Trodde ett tag att jag skulle bli övertalad att följa med, Per böna och bad imorse innan han for till jobbet att jag skulle följa med för hans skull men jag var verkligen inte upplagd för nån begravning jag inte var bjuden på. Precis, ni läste rätt! Det var ingen som tänkte på mig när platserna bokades så då ville jag inte följa med fast jag fick. Men inte är jag bitter för det, absolut inte! Men fult gjort ändå. HADE vissa bokat fyra istället för tre platser så hade jag självklart följt med för hans skull, inge snack om saken.


Annars då? Fiiiiinfint, livet leker! Hälsan är på topp, allt flyter på som det ska så jag klagar inte. Våååååren ÄR ju HÄR nu!!!   


Mina hundar... Vad ska man säga...? Fan vad jag ÄLSKAR de alltså!!! Senaste dagarna har de varit som små söta drömmar, fattar inte vad som tagit åt de faktiskt. Hoppas bara det håller i sig! Som igår...! Vilken jäkla drömdag!!   


Började när mobilen ringde igår morse "kan Du komma hit med min matlåda, jag glömde den" oooookej, var bara att göra sig iodning och sen gick vi till jobbet, Pantera & Lyqz fick följa. De skötte sig kanooooon! Första hunden vi mötte, inte ett bekymmer, var bara att passera!! Andra hunden, en bjäbbig liten terrier, de tittade inte ens på hunden!! Usch va nöjd jag var!


Vid 11-tiden var det dax att göra iordning sig igen. Mormor ville ha sällskap till ICA så jag & Lyqz ställde upp. Skojar inte om vi gick i 1 km/h fram och tebax till ICA, men Lyqz kämpade på bra fast det gick så saaaaaaaakta. Han fick mycket beröm av mormor   


När vi handlat klart ville mormor att vi skulle komma in på en fika. Jaja, en snabbis då. Lyqz hade liiiite svårt att hålla sig i skinnet, han lärde sig redan som valp att hos mormor får man massa gottgott...! Men jag är nöjd med honom ändå, han gjorde sitt bästa fast frestelsen var stor.


När Per kom hem från jobbet så for vi till skogs ganska direkt för att gå våran promenix. Ställde bilen vid riksvägen och gick upp till buo. Lyqz fick vara kopplad och Pantera lös. Det var soligt och varmt, sköööönt! När vi kom upp till stugan satte vi oss på trappen och bara njöt av lugnet, småpippiskvitter och kände vårlukten. Mysvarning!


 

 

 

 

 

 

 


Väl på trappen så la jag ifrån mig kameran och då tog Per den och då blev dessa bilder till:


 

 

 

 

 

 

 

Jag tillsammans med mina juveler     


På tillbakavägen tränade Pantera lite gå-fint-i-koppel med Lyqz...!


 

 

 

 

 

                 

   

Gullungar   


Sen hoppade Pantera ner i en vattenpöl...! Jaja, bättre än doppet hon gjorde i förrgår: älven!


       

Hihi.


När vi kom hem igen snodde Per kameran igen: 


 


Ja, det var väl allt jag hade att bjuda på.


Bara Per kommer hem från begravningen så åker vi till skogs me dogsen, längtar!


Ha en trevlig helg kära kommenterare!


Kramar// SuZZie

                                    

 
 
Helfena

Helfena

15 april 2011 14:17

Finfina bilder som vanligt!! Ha en toppentrevlig helg!
Kramar

http://www.balstavidlund.blogg.se

 
Nataly & Herrman

Nataly & Herrman

15 april 2011 14:23

Är hon strävhårig så hon kommer alltid vara så raggig eller fäller hon nu? :)

http://baibee.moonfruit.com

SuZZie

15 april 2011 14:31

Hon är broken= ja det kommer hon. Det där var lindrigt mot hur hon såg ut igår eftermiddag, men efter en dusch, föning och trimning så vart det liiiite bättre. Hon ser ut som Brolle i frisyren annars, haha.

 
gizela Heqathes

gizela Heqathes

15 april 2011 18:52

en liten rugguggla e din prinsessa,hahahaha vi kom preciiiis hem nu o jag e helt slut,hörs senare eller på mobilen,kram

http://www.heqathes.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SuZZie - 31 januari 2013 06:58

Bloggtorka Deluxe. Eller har jag det? Facebook har fått agera blogg sista månaderna. Har fått mer respons där än vad jag någonsin fått här så därför har det väl blitt som det blitt. Får se om jag lägger ner bloggen, eller hur jag gör. ...

Av SuZZie - 2 mars 2012 13:21

Mitt liv... Det suger just nu... Rätt hårt... Man kanske kan säga att jag är nere i en rätt djup svacka nu... Vet varken ut eller in... Vill inte prata om det... Vill prata om det... Men kan inte... Vet inte vad jag vill... Vet inte vad jag kän...

Ovido - Quiz & Flashcards