Direktlänk till inlägg 13 april 2011

ONSDAG 13 APRIL 2011

Av SuZZie - 13 april 2011 10:33

Hej va det går! Redan onsdag...!   


Jaha nähä, vad ska jag skriva om då? Bra fråga, har ju ingen aning. Idag beslutade jag mig ialla fall, på riktigt, att skaffa gotlandskaniner...! 2-3 stycken blir det. Intressant!   


Gizela tror att jag har gått och blivit galen, Per också skulle jag tro efter att ha sett hans blickar när jag sveper mina nyttigpyttigdrinkar dagligen. Men det känns faktiskt skönt att tänka på det inre för en gångs skull! Att äta bra och träna känns härligt!  Imorse tog jag även ett riktigt träningspass på träningsbänken, det riktigt brände i alla muskler, såååå skönt!   


Åt nyss, så bara maten lagt sig ska jag ut och ta en RASK promenix med nån av hundarna. Till kl.16 blir det en till RASK promenix till jobbet. Å till kvällen blir det en långis utanför byn, Sälje/Ringforsen/Musberget pratade vi om igår så vi får se om det blir den mördarsvängen ikväll.   


Hihi, igår fick Pantera bekanta sig med två döda kajor som Per pangat. Först visade Per henne de medans jag stod inne och fixade mat. Då var hon tydligen lite småfeg. Men sen när jag följde med så var hon lite kaxigare. Hon sprang raka vägen fram till ena kajan och bah "kolla mammsen kolla kolla vad JAG har hittat" och hon fick beröm och hunden blev såååå mallig!! Sen högg hon tag i pippin, skakade runt den som en äkta terrier och man hörde sen hur hon knäckte varenda ben i den lilla kroppen när hon slog igen käftarna gång på gång...! Min blivande lilla jaktmaskin! Och fortfarande INGEN tendens till bytesmedvetenhet (ja jag VET att parson är känd för att inte vara det men man blir lite nojjig efter en hund som Izon som ÄGER ALLT han ser), jag fick röra hennes kajor utan minsta tvivel. Jag fick henne att spotta ut de utan minsta bekymmer och jag är nöjd.


Var samma med svansen vid grytträningen i måndags, inga problem att få svansen av henne.


Per & jag pratade om prinsessan igår när vi var ute och åkte & Per berättade att hon har jobb som väntar på henne i Mockfjärd bara hon är redo. Å vi sa det att vi kunde fan inta ha fått en bättre terrierfröken än henne, hon är fan bra på ALLA sätt och vis!   

Hon är snäll på alla vis, ja om man inte är ett litet frestande djur dårå!! Hon vill vara till lags! Henne kan jag lita på i alla lägen, för det mesta ialla fall. Våran älskade lilla prinsessa!!   


Jag kan fortfarande släppa henne lös på diverse ställena utan att känna mig orolig att det ska bära av, hon lyssnar jäkligt bra. Men det är klart, snart kommer hon väl in i en ålder där hon kommer få tillfällig hörseskada men det ska vi kämpa emot! Som igår kväll på sista promenaden, bakom ICA släppte jag henne lös som vanligt. Ganska direkt såg jag att det kom en nisse gåendes emot oss lite längre bort men jag kände att jag ville kolla hur pass mycket hon väljer att lyssna på mig istället för att springa fram till människan. Hon valde mig framför människan, jippi!!   


 


MEN hade Lyqzen varit lös däremot så hade han stuckit raka spåret till den människan, han var väääldigt intresserad.    Men så är det ju en AMSTAFF också, en amstaff som älskar allt och alla...!


 

 

 

 

 

 

 


Åååå vad jag längtar tills man kan åka till sandtagen igen! Och åka och bada hundarna!


Eller bara våra små utflykter vi gör på våren/sommaren, myyyyys! LÄNGTAR!!


Nä, om man skulle sluta drömma tro och pysa ut på den RASKA promenixen kanske. Ja, så får det bli!


Ha en fortsatt bra dag kära kommenterare! På tal om kommenterare. Har sett att min blogg googlas en hel del, flera gånger per dag...! En del snokar hänger här också...! Ögat ser Dig...  


Kramar// SuZZie             

 
 
♥ Sara

♥ Sara

13 april 2011 11:46

Heja Pantera :)
Duktig tjej ni har fått tag i

http://lunaqueen.blogg.se

 
Anki

Anki

13 april 2011 12:10

Tjeeena..
Hon är så söt lilla Pantera.. Ska blir roligt att få träffa henne på riktigt.. Blir väl iaf en tur till Dalarna i mitten av maj. Då SKA vi ses! OKEJ? :P
Ha en underbar dag =)
Kram

http://worthlesslines.wordpress.com

SuZZie

13 april 2011 14:18

Tjennaaaaa!

Ja, det ÄR hon

 
gizela Heqathes

gizela Heqathes

13 april 2011 14:08

hahaha dedär gilla jag...ögat ser dig....

http://www.heqathes.se

SuZZie

13 april 2011 14:18

Hihihihi

 
Ingen bild

Tessan

13 april 2011 14:51

Ögat ser dig asg! Gud vad jag skrattade när jag läste detta hihihi. Mitt öga ser med dessa oanonyma besökarna i min blogg/hemmis varje dag, ganska roligt det där :) Fina kort som alltid gumman, kungen är ju så läcker <3<3<3 kram på er alla! //Tessan

SuZZie

13 april 2011 15:18

Hihihihi värst va ögat va skoj då. Javafan, samma liga som är in flera gånger på en dag emellanåt, varför ska jag kommentera dennes blogg när denna bara är in hos mig och snokar? Nä då får det vara.
Kungen är bäääääst, ååååå vad jag ÄLSKAR honom

 
Helfena

Helfena

13 april 2011 15:52

Snok snok =P

http://www.balstavidlund.blogg.se

SuZZie

13 april 2011 20:05

Snok på Dig Du men Du behöver verkligen inte ta åt Dig =)

 
Sofia

Sofia

13 april 2011 20:06


Duktig du är! Jag vill också börja träna igen...
Måste måste!! ;D Börjar i morgon... (säger vi).

Kram

http://www.freewebs.com/humlevagenskaniner

SuZZie

14 april 2011 07:01

Vi får börja träna ihop då, mycket lättare att träna då =D
Kramar

 
Helfena

Helfena

14 april 2011 08:35

Jag vet men jag tycker det är lite skoj att driva med dem som gör det..=)

http://www.balstavidlund.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SuZZie - 31 januari 2013 06:58

Bloggtorka Deluxe. Eller har jag det? Facebook har fått agera blogg sista månaderna. Har fått mer respons där än vad jag någonsin fått här så därför har det väl blitt som det blitt. Får se om jag lägger ner bloggen, eller hur jag gör. ...

Av SuZZie - 2 mars 2012 13:21

Mitt liv... Det suger just nu... Rätt hårt... Man kanske kan säga att jag är nere i en rätt djup svacka nu... Vet varken ut eller in... Vill inte prata om det... Vill prata om det... Men kan inte... Vet inte vad jag vill... Vet inte vad jag kän...

Ovido - Quiz & Flashcards