Direktlänk till inlägg 12 april 2011

TISDAG 12 APRIL 2011

Av SuZZie - 12 april 2011 07:33

GÄÄÄÄÄÄSP!   


Satan i gatan va trött jag ÄÄÄÄÄR!!   


Skrev värsta långa inlägget tidigare men så dog datorn bara utan förvarning, allt FÖRSVANN...!   Så lusten försvann också men jag gör ett nytt försök men med annat innehåll.


Idag är det inte vilken dag som helst, idag är det våran Lill-Hitlers födelsedag. Izon fyller hela 3 år. Hunden jag inte trodde skulle överleva sin 2-års dag pga att han är så kocko. Han är ju en TJT...!   


Men det gjorde han, överlever sin 3-års dag också som det verkar.


 


Jaha, vafan ska man skriva om då...? Fortfarande irritert!   


Har fått värsta konditionen   Vi har blitt riktigt hurtiga, satsar på minst en riktig långis om dagen, och då snackar jag inte på nån raksträcka på asfalt mitt i byn utan vi åker för det mesta och ställer bilen vid bommen till Floberget och går från riksvägen och upp till berget. Finns ju lite vägar att välja på så det känns skönt. Lite lättare, lite drygare och jäkligt mycket drygare. 


Lyqz har fått dra kätting, eller ja, han och jag har turats om, här ska alla träna, både fyrbeningar och tvåbeningar, hihi. Men skönt är det, att bli riktigt jäkla slut. Men kroppen kräver numera bara mer och mer känner vi. En tur runt broarna hemma känns som en droppe i havet idag...!


Igår fick JAG mig TRE skapligt långa promenader i olika takter. Först gick jag och Åsa me hundarna Pantera, Inka, Ejja & Ronja. Men det var i ett lagom tempo, mest för hundarnas skull som man gick i det tempot, så de skulle få springa av sig mer.


Lagom till Per slutade fick jag för mig att vi skulle möta upp honom så jag tog Lyqz & Izon och knatade i RASK takt till jobbet. Vi gick så det brände i låren! SKÖNT!! Tror till å me att jag slog ett nytt tidsrekord, hihi.


Efter det åkte vi till skogs. Vi skulle testa Pantera och Inka i ett konstgryt!   Var en bit att gå till grytet, en jäkla bra bit faktiskt visade sig, hihi! Så där vart det en promenad igen! Om jag ska prata om vår hund så skötte hon sig utmärkt, hon hade verkligen intresset. Hon tyckte det var skitkul!


Efter grytet skulle vi gå blodspår me tjejerna! Första i år! JIPPIIII!


Pantera har nog inte glömt första och sista spåret vi la i vintras...! Då när vi hade en hel räv som mål...! Hon tog spåret direkt, följde det sakta och noga men samtidigt ville hon ha koll på vad som hände runtomkring så inget monster skulle dyka upp. En stubbe med mossa blev huxflux ett MONSTER! OJ va farligt det var! Hon spände upp sig, ställde sig framför mig, morrade och muffade. Men jag övertalade henne att skita i stubbmonstret och fortsätta med spåret och till slut kunde hon glömma och gå vidare.


När vi närmar oss den stora stenen som klöven låg på så blev hon misstänkt igen, nästan kröp fram. Men sen när hon till slut hittade klöven så blev hon glad. Men inte förrän vi kom ut på vägen igen så ville hon stolt bära sin klöv    


Bilder? Pinsamt nog glömde jag min Nikon hemma igår...!   


Varför går jag diverse spår me hundarna? Lyqz (sällskapshund) till exempel. För att jag vill göra saker och ting me hundarna helt enkelt, de ska få använda både huven och kroppar och gillar de det man gör så blir det även roligt för en annan. Att bara gå promenader och aldrig göra nå annat skulle vilken hund som helst ruttna på till slut.


Men det hundarna älskar allra allra mest är flirtpole, det är det absolut BÄSTA de vet. Men det är inget vi kör för ofta, bara lite då och då för det kan stressa upp de om det blir för mycket och det tar typ tre dagar för stresshormonerna att lugna ner sig.


En sak jag har märkt är att Pantera har ganska stort föremålsintresse så snart ska jag testa en grej med henne som jag tror hon kan tycka är kul.


Agility ska vi testa snart också, står inte på. Kuuuul!


Snart är det sommar också, lagom till Panteras 1-års dag så ska hon röntgas. NU känns det lugnt, där blir jag snarare paff om det inte kommer se bra ut. Men helt lugn kan man inte vara förrän det är gjort. Har pratat om att även röntga Izon, men det är Pers hund och han bestämmer hur han vill göra. Sen har Pantera lite andra test och sånt hon ska gå igenom men en sak i taget. Jag tror på min lilla vovvelina.   


Sen ska vi väl försöka oss på nån utställning också. Hon är den första av våra hundar som inte blivit utställda under valptiden, men sen är hon född på helt fel tid på året också. Rutinerna rubbas liksom. Men nån ska vi väl ta oss igenom, men ingen panik, har inget sug att träffa vissa hundmänniskor än heller. Finns viktigare saker att gå igenom. Huvudsaken är att vi har en frisk hund, sen kommer allt annat i andra hand. Har jag lärt mig!


Drömde om våran Ares inatt igen... En ångestdröm, skulle ha kunnat vara ur verkligheten... Usch! Hatar den här ångesten. Den hunden betydde såååå mycket för mig så det finns inte!!


 

 

 


                        


Nä om man skulle fixa lite innan man ska åka till Djurås. ORKA! Är helt slut. Skulle behöva sova ett dygn känns det som...


Har lite jobbiga beslut att komma fram till också, hualigen. Men såna beslut man MÅSTE ta ibland när man är djurägare. Fifan, hatar det!!! Extra skönt att ha Gizela såna stunder, bolla tankar och få fina ovärderliga råd/tips/order.


Ha en fortsatt fin dag kära kommenterare! Va rädd om!!


Kramar// SuZZie

 
 
♥ Sara

♥ Sara

12 april 2011 11:07

Grattis IzonFizon!
Ja, testa Pantera på agility, tror hon kommer att älska det

http://lunaqueen.blogg.se

 
gizela Heqathes

gizela Heqathes

12 april 2011 11:24

ja här skall en ny kätting infixas....en grytbit avklarad,två till eller tre till blir det.Vänder o vrider på stekarna.....inte lätt inte m de smakar ju samma så varför vela,hahahaha kram ps så jävla trött jag me idag.

http://www.heqathes.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SuZZie - 31 januari 2013 06:58

Bloggtorka Deluxe. Eller har jag det? Facebook har fått agera blogg sista månaderna. Har fått mer respons där än vad jag någonsin fått här så därför har det väl blitt som det blitt. Får se om jag lägger ner bloggen, eller hur jag gör. ...

Av SuZZie - 2 mars 2012 13:21

Mitt liv... Det suger just nu... Rätt hårt... Man kanske kan säga att jag är nere i en rätt djup svacka nu... Vet varken ut eller in... Vill inte prata om det... Vill prata om det... Men kan inte... Vet inte vad jag vill... Vet inte vad jag kän...

Ovido - Quiz & Flashcards