Direktlänk till inlägg 7 april 2011

Torsdag 7 april 2011

Av SuZZie - 7 april 2011 09:58

Vill börja med att tacka de som kommenterade förra inlägget, det värmde nåt oerhört   


Vet egentligen inte vad jag ska skriva om, lider väl av bloggtorka eller nåt men samtidigt har jag en del inom mig som vill ut men jag tror att jag nöjer mig med att ha pratat av mig med Gizela imorse. Idag är en sån där dag då man bara känner sig irriterad, för minsta lilla. Och allt förstärks när man berättar nåt som irriterar mig för Gizela och så blir hon DUBBELT så irriterad och så blir man själv TREDUBBLAT så irriterad bara för det, haha. Är vi inte söta så säg   


Igår när vi satt och åt i godan ro så pratar vi om oanmälda besök...! Vad vi tycker om sånt. Vi kom fram till att man föredrar om folk förvarnar innan de kommer, jag drog upp ett exempel för 2 år sen när vi satt och åt och en från byn klampar in på gården och vill ha två kaninungar, världens stöddigaste attityd hade hon till råga på allt...! Satt en lapp på ICA så hon hade kunnat ringa först och fråga om det var okej om de kom och titta, men nääää.


Sen sa jag till Per igår att förlåt men jag/vi tillhör faktiskt La Familia och där tycker man inte heller om oanmälda besök.


Hinner knappt nämna ordet La Familia förrän det svänger in en bil på gården...! "Jaha, ser man på, nu får vi besök också, mitt i maten" och Per trodde mig inte först, haha.


Så vad lärde vi oss igår då? Jo, man ska inte tänka högt...!   


Å det slår ALDRIG fel, folk har en tendens att komma just den dagen man inte har dammsugit eller liknande...


Så jag säger som högsta hönset i La Familia: Oanmälda besök går fetbort!!   


Annars då? Jofan, fina fisken typ. Kaninungarna växer och står i, såååååå FINA! Hade tänkt spara en eller två ungar, på ett eller annat vis men det blir nog ändrade planer så alla säljs väl, men vi får se...


Fler kullar väntas, får se om det blir nåt för dvärgvädurhonan, hon BORDE få imorrn.


Hundarna mår finfint. Pantera löper ju, på lördag har det gått 2 veckor och det börjar visa sig på Lyqz som bara blir drygare och drygare. Izon tar det lite bättre dock, han har viktigare saker än sex att tänka på typ...!


Igår planerade jag och kära mor vad vi ska ha för kläder på lillebrors bröllop den 7 maj. VERKAR som vi har ETT bekymmer mindre ialla fall! Visade kläderna för Per som jag ska ha, typ, inte exakt likadana men nästan. "Porrigt" säger han...!   


PORRIGT!? Näääääääää! Efter mycket om och men fick jag ur honom ett bättre svar: "det blir skitfint!"   


Jag fastnade verkligen för de där kläderna, inte direkt min vanliga stil men jag gillar det verkligen!! Skitsnyggt!!! Så nu måste jag bara hitta skor...! Lättare sagt än gjort, fast man vet vad man ska ha. Sen är det "bara" doppresent och bröllopspresent kvar... Shiiiiit!   


Nog om det, får bara ont i magen av allt grubbel!


Funderar allvarligt på att skaffa en personlig tränare...!    Tror det skulle vara bra & kul! Tränar man själv så blir det inte genomfört alla gånger... Har man någon som peppar en och "tvingar" en att göra saker och ting så går det nog bättre   Har en stark kandidat till detta påhitt, frågan är bara om han vill hjälpa mig...?   


Sen har vi ju min största framtida dröm också, den har jag inte glömt, så det så...!    Skulle vilja ha det gjort NUUUUUU, men det får vackert vänta några år.


Mer då? Ja Du... Känner mig så himla galet kääääär    Det är vår och allt bara sprätter i kroppen, känslorna förstärks och allt känns toppen. Nog för att det har gått 11½ år snart men det känns inte så, det pirrar fortfarande bara jag tänker på honom   


Om allt går som planerat idag så ska jag & Åsa ut på en långpromenad me dogsen lite senare.    Hoppas man får sällskap så man slipper gå själv, inge kul å gå själv alla gånger. Funderar på att ta en cykeltur me Lyqz sen också så han får röra på döfläsket.


Ja nä, det var väl allt för den här gången. Ha en fortsatt bra dag kära kommenterare!


Kramar// SuZZie

 
 
gizela Heqathes

gizela Heqathes

7 april 2011 11:01

näe man kan slå en pling innan man åker in genom grindarna o kolla att läget e ok....Det e inte ok alla ggr o man vill inte ha besök jämt.Det behöver inte vara av nån speciell anledning,ibland VILL man bara inte...

Fyfan för överkåta hanhundar,har haft en sån o fyyyfan säger jag bara.Han var sååå billig just då....men nu e han dyrast i hela världen hahaha.

Säger som La Familia....Oanmälda besök går fetbort.kram
ps,e irriterad ännu,ditt fel,hahahahahaha

http://www.heqathes.se

 
Ingen bild

Therese

7 april 2011 11:01

Kul läsning :D

 
♥ Sara

♥ Sara

7 april 2011 11:18

Då kräver vi fotobevis sen så :)
Kram fina du!

http://lunaqueen.blogg.se

 
Ingen bild

Anna Nordén

7 april 2011 11:31

Jag är GRYMT nyfiken att se den där bröllopsoutfiten!!! Porrig! hahahaha...

*gilla*

 
Sofia

Sofia

7 april 2011 13:04

Hej..

Låter inte kul att vara så irri.. ;D
Hoppas du blivit gladare nu! Har mailat dig ;)

Kram

http://www.freewebs.com/humlevagenskaniner

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SuZZie - 31 januari 2013 06:58

Bloggtorka Deluxe. Eller har jag det? Facebook har fått agera blogg sista månaderna. Har fått mer respons där än vad jag någonsin fått här så därför har det väl blitt som det blitt. Får se om jag lägger ner bloggen, eller hur jag gör. ...

Av SuZZie - 2 mars 2012 13:21

Mitt liv... Det suger just nu... Rätt hårt... Man kanske kan säga att jag är nere i en rätt djup svacka nu... Vet varken ut eller in... Vill inte prata om det... Vill prata om det... Men kan inte... Vet inte vad jag vill... Vet inte vad jag kän...

Ovido - Quiz & Flashcards