Direktlänk till inlägg 1 april 2011

Fredag 1 april 2011

Av SuZZie - 1 april 2011 08:18

Har inte blivit nå bloggeri i veckan, har inte haft nån blogglust helt enkelt. Var på väg ett par gånger men sen bah nääääää.

 

Har gått å blivit förkyld också, har en misstänkt som jag tror har smittat mig...!    Men denna gången känns mildare mot sist i december, så det är jag glad över med tanke på att man är hästvakt torsdag (igår) till söndag.

 

Igår red jag typ 1½ timme, Per red han me trott eller ej så det var kul. Blir nog en tur idag me om jag får bestämma, om vädret blir lite roligare och det påstår de att det ska bli till eftermiddagen.

 

Ja som sagt, igår red man. Gick skitbra och lättare häst har jag nog aldrig ridit förut, han var som en dröm bara jag vågade lita på honom och det kunde jag till slut efter en liten stund. Tänkte första rida Kvarna/Måsberget (en jäkla tur) men på mitten där nånstans så bara totalvägrade han gå, stod bara och stirra me stora ögon så vi vände. Magkänslan sa att jag skulle lita på hans känsla att det fanns nå skumt där så därför vände vi. Kommer ihåg sist jag och Sofia gick där me Pantera & Rocky, kände oss typ iaktagna eller nåt, lite kusligt var det, så vem vet vad som döljde sig där.

 

Märkte att vissa som satt bakom ratten på sina bilar inte visade nån hänsyn alls när vi kom där me hästarna, på 10 bilar kanske det var max två som sänkte farten. Visst, hästarna är ganska trafiksäkra men ändå, man vet ju aldrig vad som flyger i en hästs tankar. Hatten av dock för en lastbil me värsta lasten (skogsmaskin eller vad det var, har en liten minneslucka, hihi) på sitt släp. Han stannade först mitt på riksvägen när han såg oss, jag märkte att kusen blev lite misstänksam så jag svängde in på en infart och chaffisen kunde försiktigt åka förbi, tummen upp för honom!

 

Per fotade lite igår när vi kom till hästarna:

 

 

 

 

 

 

 

             

 

Annars då? Har väl blitt nån tur till skogen me dogsen när det har varit fint väder. Kameran har varit me:

 

 

 

Per bränner av två kort på gården innan vi far iväg den 30 mars. En fågel som flyger från trädet och ett rävspår på älven.

 

 

Får hjälp av Pantera att leta efter visselpipan som jag beställde från Foderbilen sist, en visselpipa som visade sig vara helt värdelös, hann me EN vissling innan skiten delade sig och försvann...

 

 

 

 

Per försvinner spårlöst och Pantera står och funderar...!

 

 

 

 

Till slut börjar även Lyqzen fundera vars Per tagit vägen...!

 

 

 

 

 

 

 

Sen visar det sig vars Per "gömt" sig...!

 

 

 

 

 

 

    

 

Sen innan vi skulle åka vidare körde jag lite FP me dogsen!

 

                     

 

Mer då? I veckan fick vi hem en nymfparakit, skulle vara en hane men jag & Gizela kom fram till att det var en hona...! Så kan det gå!

 

 

Den till höger är den nya. Va tycker de andra då? Jag tog bort undulaten Zlatan först, tänkte så det inte skulle bli gnäll. Men det gick inge vidare, han skrek så fy fan och Lazze-Maia vankade fram å tebax i buren, var olycklig som bara den. Så jag kollade me Gizela om jag kunde sätta tebax honom å det kunde jag så jag satte tebax honom till sin Lazze-Maia, som blev skitglad över att ha fått tebax sin undulat. Men hon spelade lite kall först, typ "gör aldrig om det där, försvinn aldrig mer bara sådär utan vidare!!" och Zlatan fjäskade som aldrig förr och blev snabbt förlåten.

 

Den nya då, så här några dagar senare? Stackars mobbade sate säger jag bara... Hon FÖRSÖKER bli kompis me Lazze-Maia men det tillåter INTE Zlatan så han ger på henne pisk om inte en utskällning räcker. Lazze-Maia är BARA Zlatans tjej, punkt slut! Och Lazze-Maia vill inte ha nån annan än Zlatan...! Så de får väl fortsätta att vara ett par dårå, hihi.

 

 

      

 

Å mer då? Har ju fått kaninungar, 30 mars fotade jag de för första gången och då såg de ut så här:

 

             

De blir helt klart finare än jag tänkt mig, hoppas bara jag kan sälja de sen så jag inte behåller allihopa...! Blir nog supertrevliga niner dessutom, bägge föräldrarna är genomsnälla och trevliga! Ska ta nya bilder idag tänkte jag, de blir ju 1 vecka idag!

 

 

    

Jätten Garm fastnade på bild också, min fine "lille" kille. 

 

Nä, det här får duga.

 

Ha en fortsatt bra dag kära kommenterare!                                     
  

 
 
Ingen bild

Tessan

1 april 2011 11:22

Åh vilken grann pålle! Ser jättesnäll och fin ut ju!
Gud va mkt snö ni fortfarande har däruppe! Men vet ju att det kan ju vara farligt halt uppe hos er hihihihi.
Älskade kortet på en hoppande Pantera i snön så roligt kort på henne! Och Lyqzen som ser ack så förvånad ut när husse bara försvann i ett hål höhö såå kul bild på honom.
Ha en trevlig helg allesammans nu kram kram Tessan o co

SuZZie

1 april 2011 11:26

Tack å lov så är han lika snäll som han är fin den pållen =)
Jafyfan va snö det är kvar än, snöade senast idag också... På vissa ställen kan snön räcka upp till knäna än, hualigen... Vovvarna ja, de bästaste av de bästa

 
gizela Heqathes

gizela Heqathes

1 april 2011 12:41

Zlatan får ta o tagga ner sig lite,kaxig dendär...
Ja fyfan vett i trafiken ang hästmöte,det verkar vara nåt folk inte kan.Kör på som galningar,hatar de....näe städa burar nu,hörs senare kram

http://www.heqathes.se

 
♥ Sara

♥ Sara

1 april 2011 14:48

Jaaa vill med rida

http://lunaqueen.blogg.se

 
Nataly & Herrman

Nataly & Herrman

4 april 2011 10:49

God vad söta kanonungarna är. Väntar på nya bilder :)

http://baibee.moonfruit.com

 
Helfena

Helfena

4 april 2011 15:44

Finfina bilder!! Och fin pålle!! Kul att få rida så där bara! Jag längtar ut nu, men hovis på fredag och för on tom tid mellan barnhämtat o lämnat innebär mest stress, så jag ska ta ett apr kvälalr i veckan och avsätta åt pållan.
Kram kram

http://balstavidlund.blogg.se

 
Lotta

Lotta

5 april 2011 13:08

Åhh vilka söta små niner du fått :D Och Bamsehopparn där på slutet, shiiiit :D Helt underbart!

Kramar vännen

http://lotta1990.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SuZZie - 31 januari 2013 06:58

Bloggtorka Deluxe. Eller har jag det? Facebook har fått agera blogg sista månaderna. Har fått mer respons där än vad jag någonsin fått här så därför har det väl blitt som det blitt. Får se om jag lägger ner bloggen, eller hur jag gör. ...

Av SuZZie - 2 mars 2012 13:21

Mitt liv... Det suger just nu... Rätt hårt... Man kanske kan säga att jag är nere i en rätt djup svacka nu... Vet varken ut eller in... Vill inte prata om det... Vill prata om det... Men kan inte... Vet inte vad jag vill... Vet inte vad jag kän...

Ovido - Quiz & Flashcards